Forslag om trykte antenner med 33 dBi Gain

T

tsekouras

Guest
Hej til alle,

Jeg vil gerne Deres forslag til en trykt antenne opererer i 24 GHz og med få 33 dBi.
Jeg arbejder på en lineær række af Vivaldi antenner, men indtil nu har jeg ikke lykkedes i gevinst.
Ethvert forslag eller forslag ville være værdifuldt.

Tak på forhånd

Du kommer til at ende op med en usædvanlig stor antenne, ligesom størrelsen af reklameskilte langs vejene.

Jeg søger efter sth mindre.
Antennerne skal dække et areal på højst 300 * 300mm.
Ethvert andet forslag ville være nyttigt

Jeg misforstået din frekvens som 2,4 i stedet for de anførte 24.Den størrelse vil blive mindre.Du kan vurdere gevinsten fra det frontale område af array.Forholdet mellem omkring 0,6 gange det frontale område divideret med det tilsvarende fange området for en isotrop antenne (hvilket er omkring 1 / 12 af en firkant bølgelængde) vil være gevinst.Du befolker array med elementer, der er fordelt således, at deres fange områder, der ikke overlapper hinanden ret meget.

Jeg tror, du kan få denne gevinst i bølgeledertypen slot Arry i 24GHz
i trykt du nødt til at finde en anden måde.

PL

flatulent tak for din hjælp.
Med din ligning jeg vil være i stand til at finde antallet af elementer, der er nødvendige for at skabe array.Tilføjet efter 3 minutter:Afstanden mellem de elementer, er det bedre at få det λ / 2, λ / 4 eller λ?
Jeg tror, at det bedste afstanden mellem de elementer, der er λ / 2.(λ er den bølgelængde)

Afstanden mellem elementer, der har to komponenter.For økonomi, har de elementer, der skal placeres således, at deres tilsvarende modtager erobre områder ikke overlapper hinanden.(erobringen område er det isotropisk capature området oven gange element gevinst.) Den anden komponent er det sidelobe niveau.For mindste sidelobes du har brug halv bølge afstand.For største gevinst du har brug for 0,72 bølge mellemrum (ca. 1-2 dB mere gain samlet.)

Så er der den mekaniske begrænsning af to eller flere elementer, der ikke er i stand til at besætte de samme punkter i rummet på samme tid.

flatulent tak igen for din hjælp, men jeg kan ikke godt forstå, hvad der er fange område.Kan du give mig et eksempel eller en figur eller sth, der kan være nyttig til at få mig til at forstå beetter hvad carture område.

Desuden er det frontale område er det område, de elementer, der indtager i array?

Du starter med erobringen område med en isotrop modtageantennen hvilket er omkring 1 / 12 af et kvadrat bølgelængde.Så du kender magt gevinst på et element i dBi.Konverter denne dB tal til en regelmæssig nummer og multiplicere isotropisk indfange område ved dette nummer.For nemheds skyld kan du så omtrentlig dette område med en firkant.Hvis de elementer, der er usædvanlige fangst område vil være et rektangel.Ja, er det frontale område meget tæt på det område besat af hele systemet med lidt ekstra bredde og længde tilføjet den til at redegøre for opsamling områder er større end det element frontareal.

Flautulent,

hvad med en kompakt microstrip array antenne få mere end 40 dB?24 GHz og ingen dybe begrænsning for frekvensbånd ...dobbelt polarisation (RHCP og LHCP) ...

Do u mene det er feaseble?

Jeg tror det ikke, måske nominelt det achieveble ..en målt gevinst er en anden historie ...

Hilsen

Lupin

Hvilken type af følgende er en bedre (små og store gevinst) trykt MODTAGE-antenne (synsvidde, 20cm-50cm, 1.8GHz):
1) PIFA
2) YAGI eller kvasi-Yagi
3) trykte dipoler eller Koch dipoler
3) trykte log periodiske

Tusind tak for dit svar, som vil hjælpe mig til at limite min søgning på google.

Jeg tror, post-væg bølgeledertypen slot array (SIW slot array) er dit bedste valg.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back