forvirret over S11

B

BasicRF

Guest
Der er to forstærkere, hvis parametre er som følger: S11A =- 20dB, S21A = 10dB; S11B =- 2dB, S21B = 10dB.
Hvis de er tilsluttet mellem RF ignal kilde (hvis de findes magt er lig 0dBm) og Spectrum Analyzer henholdsvis er 10dBm vises på Spectrum Analyzer? (Becasuse når Ts = 0, TL = 0, GT = S21 (dB))
Hvis det sker, når designe en forstærker, hvorfor vi altid pleje S11 og S22?

Din observation er korrekt.
Dens noget at gøre med denne forstærker, men hvis du beregner amopunt af magt, der afspejler tilbage til kilden, du finder den 2. forstærkeren er der afspejler toomuch end en knytnæve.
Hvis du beregner det samme på 40dBmlevel effekt så den reflekterede energi er 38dBm i ét tilfælde og 20dBm i første forstærker.
Føreren er sikkert, hvis det bliver for lav afspejlede magt.
Jeg håber du har forstået det, hvis ikke pm mig.

I 2. forstærker, kan du tilføje en "matchende netværk" foran det, og dermed den "gevinst" på forstærkeren kan blive meget større end 10 dB.Med denne højere gevinst, kan du nå det ønskede 10 dBm udgangseffekt med en langt lavere input RF-signal.

Hvis du ikke retter den 2. forstærkeren at få et bedre input impedans match, så den kommer til udtryk fra, at forstærkere input vil afspejle tilbage til kilden.Dette afspejlede magt kan forårsage system niveau problemer, ligesom at trække kilden ud af frekvens eller forårsager udgangseffekt krusning som frekvensen er indstillet på.

hvis de to forstærkere er både Low Noise Amplifiers, tilsluttet efter antenne, vil den samme effekt kan opnås ved produktion af støjsvage forstærker?

Ja selvfølgelig, og der vil være tilbage refleksioner med 2dB RL forstærker.Jeg er enig med biff44 at denne 2dB forstærker kan indstilles til at give mere end 10dB forstærkning.

Men hvem kan fortælle mig om den anden forstærker vil kunne anvendes i den virkelige design, når det er en LNA forbundet efter antenne med god støj figur og nok vinde, men dårlig S11?

Kan nogen sende mig. Mdl filer af matlab for spørger, FSK, PSK, QPSK, MSK, GMSK, PCM, DM, oqpsk??
plzzzzz.
det er en smule påtrængende

Hej Basic RF,
hvis du vil hjælpe så send os det komplette design i signalvejen.Jeg vil analysere og sender dig resultatet.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back