forvirring om LNA matchende problem

B

bigworm

Guest
hej,
som er velkendt, at når LNA er godt spillet, vil du få enten bedste effekt levering eller bedste støj tal.
men nu, hvad der forvirrer mig er, at en lav-input-impedans LNA med S11 omkring -3 er simuleret i icfb og jeg får sin gevinst (gain1) og NF (NF1),
og efter at jeg matche LNA med S11 <-10, jeg fandt, at gevinsten er endnu mere eller mindre det samme med gain1.så er det NF.

men jeg tror, når LNA modsvares ikke, mest strøm af input-signalet reflekteres og lidt strøm er overført til LNA, så jeg tror, at gevinst på LNA bør være meget mindre end den matchede en.men simuleringen resultat ikke understøtter denne konklusion.

Jeg spekulerer på, om det er nødvendigt at matche LNA for sådanne tilfælde?

Check din simulation / opsætninger.

Der kan være nogle fejl med din simulering eller måling.Der bør være en vis forbedring, når matchede end umatchede tilstand.

hilsen
GV

I LNA.
Whne du ønsker at have lav støj tal, yo brug for lidt / mere skævhed ved indgangen af transistoren.
Din S21 vil ikke megen indflydelse på grund af input vel.
At øge får du behøver at svare til produktionen af transistorer, også gøre transistor stabil (K>> 1) ved at placere reaktans i fælles terminal.
Hvor mange faser din LNA har?
Hvad er Gain & NF du ønsker og du får.
Også som transistor du bruger?

støj impedans mathcing er forskellig fra magten matchning.Hvis det er designet til støj matching, så hvis input nettet genlyd, kan derefter få stadig forbedres, fordi det er QGmVin

Der er altid nogle kompromiser mellem de optimale støj matching og maksimal effekt vinde matchning.Men meget ofte er forskellen ikke stor, og hvis du gør det støj optimeret matchende du indføre nogle mismatch tab i kredsløb.Dette vil reducere gevinsten og støjniveauet stiger tallet.Nogle gange er der simpelthen ingen mening at gøre optimal støj matchende fordi mismatch tab vil flytte støj figur tilbage.I et sådant tilfælde kan det være bedre ikke at gøre støj matchning.Især det er sandt for bredbånd systemer.For nylig har jeg designet LNA til 3 5 GHz-båndet.Der var valg til at gøre optimal støj matchende og få støj tallet 0,72 dB eller forlade LNA som det var og få støj tallet 0,91 dB (alle numre fra kredsløb nytte simulering med LINC2 program).Men optimal støj matchende indført omkring 0,3 dB mismatch tab og støj tallet blive 0,7 0,3 = 1 dB.Klart, at der var nogen mening at gøre optimal støj matchning.

Venlig hilsen,
RF-OM

Hello RF-OM,

Jeg er lidt forvirret over de følgende sætninger i dit sidste indlæg:

"Men optimal støj matchende indført omkring 0,3 dB mismatch tab og støj tallet blive 0,7 0,3 = 1 dB. Klart, at der var nogen mening at gøre optimal støj matcher."

Hvorfor tager højde for tab i input matcher i ovennævnte NF beregning?Jeg ville forvente, at denne indgang matchende er designet til at få den målrettede NF og dens tab allerede indgår i de 0,7 NF ...kunne du hjælpe mig til at forstå?Jeg undskylder på forhånd, hvis mit spørgsmål er dumt ....

tak.

Bil

Ethvert tab før LNA tæller én-One til NF.Antallet 0,72 dB i NF blev opnået med LINC2 cirkel nytte fra S-parameter-fil.Dette er NF for LNA.ikke for LNA indgangskredsløb.Faktiske NF kan blive meget værre med alle de elementer i input-kredsløb.For eksempel kan en SMA connector indføre omkring 0,5 dB tab, men du kan ikke måle NF-eller S-parametre uden stik.Dette er grunden til fabrikanterne altid de-indlejre faktiske S-parametre fra de målte.I dit rigtige design, du har brug for at holde det i tankerne.Ligeledes bør der være sund fornuft betragtning også.For eksempel har du en LNA med 0,9 dB NF og efter at alle med input kredsløb (BPF transmission line, stik og så videre) du får omkring 3 dB NF.I dette tilfælde skal du synes er det værd at omfatte flere ekstra elementer til at gøre kampen og få 0,2 dB bedre NF eller forlade design med hvad du har, uden at der matcher.

I dette særlige tilfælde jeg foretrækker ikke at gøre optimal matchning.

Venlig hilsen,
RF-OM

men, jeg tror, når du designer LNA, (i mit tilfælde, jeg bruger kadence icfb, simulering omfatter input matching og LNA), i betragtning til en vis grad de parasitter, den NF du får fra simulering er, hvad du vil mere eller mindre få i målingen, right?
det er ikke let at få ren LNA nf da andre elementer vil påvirke værdien.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back