Foto Coupler (optokobler)

S

srinu9009

Guest
Hej Alle Jeg bruger to optokoblere til min inverter lysnettet tilstand til invereter tilstand application.I brugt en optokobler til zerocrossing detektor og en anden til lysnettet føle voltage.i tilsluttet disse optokoblere indgange i series.is den arbejder på alle forhold? Jeg sender skematisk som en fil. hvis optokoblere indgange forbundet i parallel eller i serie så vil det skabe nogen problemer? Ligesom MOSFETs kan jeg tilslutte optokoblere i parallel eller i serie

du ikke behøver alle de dioder for at få stikkontakten krydser du bare bruge en opto diode med beskyttelse diode på tværs af det og dropper res

Hej eem2am Tak for din reply.i ikke undersatnd hvor kan jeg placere beskyttelse diode? kan jeg bruge i indgangssiden af ​​optokobler?

du ikke behøver alle de dioder for at få lysnettet krydser
En bro ensretter giver 100 Hz output, du foreslog beskyttelse diodekredsløb 50 Hz. Begge tjener forskellige formål. En symmetrisk 100 Hz fasevinkel skal bruge broensretterkredsløbet, en hel bølge kontrollerer enkelt diode variant.

Den nul krydser spænding og Mains sensing spændingsudgange er også kun likviderede versioner af hinanden, så man kunne fjerne en af ​​de optokoblere og erstatte R6 og 7 med en enkelt 47k 2W (det ville køre varm på 300v) eller højere effekt rating. I din nuværende skematisk, hvis en af ​​komponenterne svigter, stopper partiet, så enklere med færre komponenter er færre fejlkilder.

Hej, Brug kun en optokobler, og du vil vide neg-pos nulgennemgang. Det kan du beregne for mu-neg nulgennemgang. Men at holde to modstande for bedre ydelse og effekttab (selv ved hjælp af 4-6 modstande ville være lettere for effekt). Med venlig hilsen Hakeen

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back