foton vs elektron hastighed

B

b.zahedi

Guest
hvorfor er foton hastighed mere end elektronstråler hastighed?

Elektroner drift i et elektrisk felt - det elektriske felt bevæger sig med lysets hastighed, elektronerne ikke.

Thats ikke forlade right.Elektron også gerne foton har samme hastighed i samme medium: For eksempel i rummet vacum hastighed er den samme:. D

[Quote = zlatkoMM] Thats ikke forlade right.Elektron også gerne foton har samme hastighed i samme medium: For eksempel i rummet vacum hastighed er den samme:. D [/quote]: D Du måske ret! Men jeg er ikke sikker på, at hastigheden af fotoner er blevet målt i mange af de typer af medier, der elektroner rejse igennem! I silicium, vil en foton kun rejse et par mikrometer (afhængig af bølgelængde, rød travells længere end blå), før det kunne optages og omdannes til en elektron. Jeg er ikke sikker transmission af fotonerne gennem kobbertråd nogensinde har været kvantificeret. Beta stråling består af elektroner, men jeg er ikke sikker på, hvor hurtigt de rejser i frit rum.

Hey Fysisk foton er en masseløse energipakke, der ifølge relativitetsteorien ville have den højeste hastighed i en given medium (uanset hvad mediet er) med hensyn til enhver partikel, der har en defineret masse (Ex. elektron). Håber det giver mening

Yess ghaidini men foton er også paritcal ikke bare bølge. OK, du giver bedste svar.

Thats ikke forlade right.Elektron også gerne foton har samme hastighed i samme medium: For eksempel i rummet vacum hastighed er den samme.
Det er - undskyld mig - vrøvl. I vakuum, fx i en elektronisk rør kan du have elektroner med næsten hastigheden nul , bare danner et rum afgift. Synes da du ikke kender faktisk, hvad du taler om.

Yess ghaidini men foton er også paritcal ikke bare bølge Kære, ifølge kvantemekanikken, alle partikler er bølger også, men comon partikler, som vi kender dem er bare mere lokaliserede end andre bølger. Således foton og elektron begge er partikler, men foton er en masseløse partikel. Bedste

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back