Fouriertransformation

R

rabel126

Guest
hvad der er praktisk anvendelse af Fourier trasnform til elektronik ingeniør.plz forklarer meget detaljeret fra starten (tænk mig jeg har ingen praktisk viden)
Senest redigeret af rabel126 den 19 januar, 2007 18:29, edited 1 time i alt

Hej
mange nyttige og vigtige parametre såsom
THD, IP3, sfdr, SNDR, SNR og ...
kan fås fra det.
så det er vigtigt.
hilsen

Fourier Transform bruges, når vi analizė kontinuerte funktioner ....

Dette har den samme betydning end Fourierrækker men frekvensen komponenter i denne sag er en anden funktion (en kontinuerlig gamma af frekvens)

rabel126 skrev:

hvad der er praktisk anvendelse af Fourier trasnform til elektronik ingeniør.
plz forklarer meget detaljeret fra starten (tænk mig jeg har ingen praktisk viden)

Som bekendt ved Fouriertransformation omdanner en tid domæne signal til frequenct domæne.Gør dette, du vil slappe af nogle kedelige beregninger, som ellers ville have gjort i den tid domæne.Der er virkelig en masse praktiske anvendelser for dette.For eksempel, i en GSM-telefon talen kodning gør brug af denne.Men for at forstå dette fuldt ud at du er nødt til at forstå FFT algoritme, der er en smart måde at lave en Fouriertransformation i praksis.
Generelt finder jeg, at Fouriertransformation (eller enhver anden transformation) er ikke underligt at all.Vi er netop er sket for at være mest fortrolig med signaler i den tid, domæne, især fordi livet er en funktion af tiden, ikke frekvens.Men det kunne bare have været den anden vej, kunne signaler have været mere, som vi kender som funktioner af frekvensen.Ofte er det frekvensspektrum, der siger meget mere om det signal, end den tid, domænet "spectum".

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back