FPGA Kit: Texas Starter vs Altium LiveDesign

C

checkmate

Guest
Jeg er forholdsvis ny FPGA og jeg overvejede om at få et bord. Jeg beslutter mellem Texas er Starter Kit, samt Altium er LiveDesign Evaluation Kit. Alle kan udtale sig om fordele og ulemper ved begge bestyrelser? Et andet vigtigt punkt er, hvis Altium bestyrelse kunne anvendes med ISE eller Quartus, da det oprindeligt var bestemt til at vurdere deres egen software, som udløber efter 30 dage.

hey fyr .. @ Ltium er godt .. vores univ fik den fulde version af EDA værktøj .. sine gode .. med alle værktøjer integreret .. og mere over deres nanoboard er også comprahensive .. Jeg gætter deres eval bord er kompatibel med ISE. du CUD prøve evaluering kit .. det er helt sikkert fordele i forhold til sidstnævnte .. men den eneste ulempe er deres dokumentation. hvis u CUD mail dem gennem deres univ u helt sikkert kan få eleverne træner kit .. Jeg fik en evaluering cd fra dem .. sine gode .. og hurtig service .. give det et skud.! med hilsen

[Quote = skakmat] Jeg er forholdsvis ny FPGA og jeg overvejede om at få et bord. Jeg beslutter mellem Texas er Starter Kit, samt @ ltium er LiveDesign Evaluation Kit. Alle kan udtale sig om fordele og ulemper ved begge bestyrelser? Et andet vigtigt punkt er, hvis @ ltium bestyrelse kunne anvendes med ISE eller Qu @ RTUS, da det oprindeligt var bestemt til at vurdere deres egen software, som udløber efter 30 dage. [/Quote] Jeg ville helt sikkert vælge Altium bord. Og selvfølgelig vil det fungere med ISE, fordi det har JTAG stik. Se også, om eksempler på dette board på Altium side - de konstant tilføjer noget nyt og interessant der.

Også min mening: Sendt: 20 Jan 2005 09:51 Emne: Re: Var til at starte FPGA PLD osv. -------------------------- -------------------------------------------------- ---- Hej du kunne også have et kig på @ ltium. De har en komplet design-værktøj til @ ltera eller Xilinx FPGA'er / CPLDs. Jeg har faktisk købt den levende design kit (Xilinx version Kun € 99) hxxp:. / / Www @ ltium.com / livedesign / Indeholder en høj ydeevne FPGA (XC3S400-4FG456) mange perifere komponenter og adskillige eksempel projekter. De ting synes at være veldokumenteret set hidtil. hilsener fra Tyskland

Hej! Jeg fik også den Altium Evalution Board (Texas). Det er fuldt kompatibelt med Xilinx ISE. Altium leverer gode eksempler for DXP. Desværre er ikke alle gratis FPGA ben er forbundet med udvidelsen stik. Jeg tror, ​​de har reduceret kapaciteten inden for bestyrelsen, fordi det er meget billigt. Jeg købte også den spartanske 3 Board fra NuHorizons. Samme FPGA type med færre pins (PQ208), men Flash, FPGA konfigurationen EPROM, SDRAM og LCD om bord. Begge bestyrelser er meget nyttig. Med venlig hilsen, Maddog

Jeg sammenlignede funktionerne i begge bestyrelser. Mens LiveDesign kit er udstyret med en kraftigere FPGA, den Xilinx en giver tonsvis af IO. Det virker ganske stor skam, at ikke alle benene på LiveDesign bord blev udnyttet.

Men hvis du fjerner 7 segment displays (og den serie modstande) i LiveDesign bord, får du 48 ekstra I / O'er!

Hvad en idé! Er viser loddes på eller monteret på en sokkel? Hvis det er loddet på, jeg tror det er altid muligt at desolder på og erstatte med et stik.

Desværre de er loddet. Men det bør ikke være et problem at fjerne dem. Du kan skære benene og fjerne dem én efter én. Hver pin af disse skærme er tilsluttet til en enkelt FPGA pin! Du kan også holde nogle af de serier modstande til 5V input kompatibilitet.

Jeg tror startpakke har en lille functoin.The bedste metode er at udvikle en bestyrelse onself

Har nogen købt sættet i EU? Er de 99 Euro pris inklusive moms (dvs. afsendt fra EU) Hvis ja, hvor har du bestille det, så det vil blive afsendt fra EU? / Bingo

Hej Bingo! Jeg har bestilt via @ Altium hjemmeside. Men det blev leveret af den lokale @ Altium kontor. Jeg har betalt 128EUR (inkl. forsendelse + moms). Regards, Maddog

okay, først og fremmest im synd for udstationering i en gammel tråd. men jeg var lige ved at stille det samme spørgsmål, som skakmat stillet. så tænkte jeg, at jeg skulle søge først. okay, nu er mit spørgsmål er, at GeneralMadDog sagde, at startpakke har Flash. gør ikke den Altium sættet har Flash. og hvad forskel gør det. og så sagde han, at ikke alle benene er til rådighed for brugeren. men selv da, hvis du sammenligner de to bestyrelser så tror jeg der vil være flere IO rådighed i Altium er kit, fordi den har flere ben. Har jeg ret. kan nogen fortælle mig det nøjagtige antal af IO pins tilgængelige på begge bestyrelser. Hav en god dag

Hej SUPERHET, de NuHorizons bestyrelsen giver 19 I / O'er på ekspansion stik og yderligere 12 I / O'er på LCD-stik (hvis du ikke har brug for en). Den @ ltium Bestyrelsen har 36 I / O'er Regards, Maddog

okay, så selvom ikke alle ben er anvendelige på Altium kit, IO kapaciteter af Altium kittet er mere end Nu Horizons / digilent kit. og hvis du fjerner dem 7-segs du får flere IO ben. Mit andet spørgsmål var, hvor er den smule fil downloadet på Altium kit. doesnt det have en flash-hukommelse?

Den NuHorizon Bestyrelsen har en FPGA konfiguration flash og en bruger flash, @ ltium board har ingen flash.

Hvad forskel gør, at gøre? den Altium kit har Dual 256Kx16-bit FPGA konfigurerbar højhastigheds-statisk RAM er, at så godt som flash-hukommelse i Nu horisonter kit? kan nogen venligst forklare i en lille detalje

Hej SUPERHET, hvorfor spørger du om bord detaljer, hvis du allerede kender dem? Jeg synes det er en stor forskel mellem at have en permanent programmerbar konfiguration og bruger flash i forhold til kun at have flygtige SRAM. Den NuHorizons Bestyrelsen er fuldt fungerende efter magt op, @ ltium bestyrelsen skal være programmeret!

? [Quote = GeneralMadDog] Hvorfor spørger du om bord detaljer, hvis du allerede kender dem [/quote] Thats fordi jeg dont kende hvad de betyder: D

Okay jeg har besluttet at købe Altium lever Design Evaluation kit. men da jeg kontaktede den lokale Altium salg forhandler fortalte han mig, at der vil være $ 50 for fragten. 50 dollar er halvdelen af ​​prisen for sættet selv!! er de fragt udgifter samme i andre dele af verden. hvor meget er det i Nordamerika?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back