FPGA Ur Generation

F

Fish4Fun

Guest
Jeg arbejder på en FPGA baseret DSO projektet.Jeg vil gerne have nogle input på FPGA / ADC ur.Projektet benytter 2 ADCs stand på op til 250MSPS (Maxim 1121s), og jeg planlægger at bruge en Xilinx Spartan FPGA.For erhvervelse der er behov for flere timebases.Disse omfatter: 10Mhz, 25Mhz, 50Mhz, 100Mhz, 125Mhz, 150Mhz, 175Mhz & 200 MHz.Hertil kommer, at ure begynder med 100Mhz brug for en supplerende output for interleaving de to ADCs.

Jeg har fundet løsninger som den ICS511 og MC12429, men blev nysgerrig, hvis det ville være værd at overveje en PLL syntese inden for FPGA, eller hvis nogen havde nogen forslag til en PLL frekvens synthesizer chip andre end de to nævnte.

Tak på forhånd for alle input.

det
er positivt at fordoble frekvensen inde i FPGA med det DLL / DCM teknologi.
men for freq op til 150/200 MHz, som du har brug for,
er kvaliteten af output ur fra I / O-pin kan være et problem.Du må hellere prøve at måle dem med en høj-resoluation oscilloskop først.

Hvis du mener Spartan 3, kan du bruge en fast ur input (såsom 50MHz) og fire DCMs at generere 125MHz, 150MHz, 175MHz, og 200 MHz.Så brug nogle flip-flops at generere de lavere frekvenser.Det
er en skam, at vi ikke kan ændre DCM hyppighed ratio på run-time.

Pas på, de DCM tilføjer jitter (se datablad).Hvis det
er uacceptabelt, at dit projekt, så du skal bruge flere krystal oscillatorer, eller en ekstern clock generator.

Echo47, Yeewang,

Tak både for dit input.Jitter er en bekymring, især i de øverste frekvenser.Den ADCs have et ur output, der kan bruges til at føre FPGA så jeg vil gå med sådan noget som den MC12429 direkte til ADCs.

Hvis nogen er bekendt med et ur multiplikator / PLL med et bredt frekvensområde, lavt jitter og temmelig høj fundmental frekvens nøjagtighed; du dele dine input.LVDS output ville være et plus.

Igen, Tak på forhånd.

hej

kan du gå det integrerede Circuit Systems, Inc. websted.De mange forskellige typer af ur ledere.

http://www.icst.com/

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back