FPGA Vs Microcontrollers

R

ravibg

Guest
Hvis jeg kan bygge et system X bruger

a) Et Microcontroller
b) FPGA

Hvad skal jeg gå til og hvorfor?

Disse to er blevet oprettet for at udføre forskellige opgaver.
Microcontroller vil give dig frihed ..
FPGA kan du betragte som en del af microcontroller, det giver dig mulighed for at performe vis logik funtions men hvis du gerne vil udføre matematiske beregninger, kommunikere med andre enheder (løbenummer, I2C, mv.) Og så videre er valget microcontroller.

FPGA er primært til programmerbar logik men microcontroller hovedsageligt for hardcore forarbejdning.Microcontroller kører sequencially uanset hvor hurtigt den registeransvarlige er.I digitale signal processor, hardcore ville øge harward arkitektur ved at øge pipelining til vis grad af parallel instruktion forarbejdning.I stedet FPGA er helt hardware baseret programmerbare.Den parallelle forarbejdning i FPGA er ikke afhænger til pipelining, men det er hardware baseret parallel arkitektur.For generel anvendelse, microcontroller er godt nok til systemet gennemførelse.Men i nogle kritiske arimethic forarbejdning såsom dsp algo skulle tidstro behandling, der er tid kritisk.I dette tilfælde FPGA ville være den bedste løsning.

Med nogle af de nyere FPGAs, kan du få mikroprocessor "støbekerner".Indlæs en eller flere af disse på en FPGA og nu
har du fået en mikroprocessor, som du kan tilføje ekstra logik eller har en FPGA kører flere processorer.

ravibg wrote:

Hvis jeg kan bygge et system X brugera) Et Microcontroller

b) FPGAHvad skal jeg gå til og hvorfor?

Folk her nævnte funktioner, timingen er nødvendige for gennemførelsen, og som er karakteriseret dem især cawan gav et meget godt indblik.

Hvad jeg gerne vil nævne, er "den pris, det koster".Hvis du system X ravibg antager hastighed spørgsmål etc. ..er løst, kan blive bygget lige ved hjælp microcontrollers (se cawan forklaringerne) vil det være billigere at bygge det med microcontrollers stedet for at bruge FPGA's.Right?

Glem ikke drenge og piger: Penge er fællesnævner i verden og ingeniører hjælpe erhvervslivet og samfundet.

Jeg vil også gerne vide, hvis der er et system med FPGA og microcontrollers integreret sammen.

Jeg hørte de nye servere, som kan håndtere både optiske og elektriske signaler er bygget med lidt FPGA's.

De kunne tage en microcontroller kerne og gøre det på en FPGA.Du kan bruge en AVR kernetemperatur på en FPGA.FPGAs kan indeholde mange forskellige ting på samme tid.de større kan endda have to PowerPC mikroprocessorer kører på samme tid i samme FPGA.

Jeg tror, at hvis du arbejder på energibesparende design derefter mikro-controller er den bedste.Anden fordel er let tilgængelige og testet byggesten gerne ADC, Timers, DMA, UART.Nowdays lav effekt FPGA
er også tilgængelige, men du er nødt til at bruge masser af tid på optimering.
Men FPGA vinder når det drejer sig om komplekse algoritmer, DSP beregninger.

ravibg wrote:

Jeg vil også gerne vide, hvis der er et system med FPGA og microcontrollers integreret sammen.Jeg hørte de nye servere, som kan håndtere både optiske og elektriske signaler er bygget med lidt FPGA's.

det afhænger af, flexxibility af fremtidige ændringer, pris, hastighed og mange andre faktorer ..

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back