fractional-N vs heltal-N frekvens synthesizer?

R

RC13

Guest
er det fractional-N frekvens synthesizer godt for smalbånds system, mens tal-N godt for bred-bånds-system?

f.eks.for codeless telefon og WLAN 802.11a

tak.

Ja.Fordi dette design metode kan producere ralative nederste fase støj.

Fractional-N vil altid give bedre fase støjniveau, da du vil bruge en lavere værdi af N i forhold til et heltal synthesizer.Ulemperne er, at den fraktionerede N synthesizer er mere kompleks, og du også har fraktioneret henvisning ansporer til at beskæftige sig med i stedet for bare heltal reference Sporer.Men for fase støj og skifte hastighed, fraktioneret er vejen at gå.

også for heltal-n, er din frekvens skridt størrelse begrænset med din krystal oscillator frekvens, kan du kun generere heltal multipla af input frekvens.

Så hvor gør en DDS passer ind i billedet?

Hvornår skal du bruge en DDS til syntese snarere end fractional-N plls?

Når du har råd til at have en støjende synthesizer ...

hvis lock-in tid er vigtigt fractional-N er hurtigere.

enhver sw kan simulere den fraktionerede-n frekvens synthesizer på ca 2.0/4.0Ghz VCO output, og reference-input fequency på ca 5MHz?

fraktioneret-n inddrage digital blok (akkumulator / fase detektor), analog blok (opladning pumpe / loop filter), og RF-blok (VCO), og høj frekvens digital blok (Prescaler).derfor, det er virkelig svært at simulere det.

Jeg har brug / t / s / i / m / for lav frekvens PLL, er det virkelig hurtigt, og resultatet er ganske tæt på de målte, men jeg kender den ikke kan bruges til 2.0/4.0Ghz design.

Jeg har forsøgt at simulerede det.der er en FN prøve for dette, den ene endda med sigma-delta modulation, selv om det ikke er det optimale valg.

Nu er mit hold, er at gå på et projekt om 802.15.4 baseret på 2.4G band.Kanalen plads 5M.Er Integer-N god eller Fraktilblok-N god?
hvis den fraktionerede-N er god, hvordan kan jeg bestemme reference frekvens?Lagt efter 22 sekunder:Nu er mit hold der foregår på et projekt om 802.15.4 baseret på 2.4G band.Kanalen plads 5M.Er Integer-N god eller Fraktilblok-N god?
hvis den fraktionerede-N er god, hvordan kan jeg bestemme reference frekvens?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back