Frekvens generation med mikrocontroller

K

kiks

Guest
Hvad er den nemmeste måde at generatoren en frekvens med en microcontroller? Er ved at vende et output pin til og fra med tidsforsinkelser mellem den letteste måde, eller findes der en enklere måde?

med en AVR eller PIC du kan konfigurere Timer Capture / sammenligne modulet for at gøre det automatisk ... Jeg tror, ​​når du har indstillet det ... det er auto ... Jeg synes ... nemmere ...

Jeg har spillet rundt med PIC16F628A, men jeg har aldrig brugt Timer Capture / sammenligne modul til noget. Hvordan kan du gå om at gøre dette? Jeg har bare brug for nogle tips. Også hvordan vil pulsen blive tændes og slukkes i software? Jeg har ikke nogen specifik anvendelse på nuværende tidspunkt. Bare at spille rundt med PIC for min egen interesse. Mange tak

U kan bruge PWM modulet til at generere hyppigheden thats halvdel af clock frekvens ved hjælp af controlleren ATmega16L

Hej, jeg gik bare ved at gøre det samme projekt ... En god bog, jeg har brugt hedder timin 'og countin' af firkant 1 elektronik de har et rigtig godt afsnit om brug af CCP (capture / sammenligne) modul ... Dens virkelig let at bruge, og det plejer binde op PIC, så det kan gøre andre funktioner, mens det genererer den indstillede freq ..... held og lykke! -Ryan

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back