frekvens komparator

B

bigpop

Guest
Kan nogen give mig nogle råd om, hvordan man udformer en frekvens, der sammenlignes med?
input er to ure og outputtet er logikken signal.tak

digitale kredsløb kan komme til dit behov.måske to kondensatorer, der opkræves af to ure er to indgange til komparator.

løsning 1) -> lave en counter og imødegå en rettelse periode for både ur
opløsning 2) -> lave 2 DFF, clks er ur A, clockB.D begge DFFs er (clockA OG clockB), lad Qs charge to hætte som imputsof komparator

Er der nogen kender nogen papir eller bog diskuterer kredsløb til dette formål?

Wikipedia bøger om PLL.Nogle PLL bruger bare en XOR gaten for fase og frekvens detektoren.

PLL normalt bruger PFD (fase Frequency Detector) at sammenligne frekvens og fase forskelle mellem 2 ure. Dette er simpelthen ved at anvende 2 D-flip flops hver udløst af et af de ure og D forbundet til '1 'og udgangene på de 2 flip-flops er anded og forbundet med asynkron reset af de 2 flip flops. Dette kredsløb ville være en god frekvens sammenligningsgrundlag, men det er også en fase sammenligningsgrundlag, hvilket betyder, at det vil give en effekt, selv om de 2 ure har den samme frekvens, men forskellige faser.

Jeg foreslår en alternativ metode (men jeg er ikke sikker på, om det vil fungere). Design 2 tællere hver drevet af en anden ur (begge tællere har samme størrelse). I begyndelsen af sammenligning nulstiller tællerne, så når man modvirke overløb, kontrollere værdien af de to skranker, hvis de begge er den samme, ure er lig med visse nøjagtighed. Hvis ikke, så det første overstrømmende er af højere frekvens, og forskellen i skrankerne 'værdier kan give dig den relative hyppighed forskel.
For bedre nøjagtighed anvende større tællere, men produktionen vil tage flere cykler, der skal gives.

Du kan bruge to frekvenser til spændingsomformere (en for hver ur).Kig på PG.622 af "Bipolar og MOS Analog IC Design" ved Grebene for frekvens til spænding konverter design.Du kan da bare sammenligne de to udgange.

Jeg tror, hvis du kan finde den triggle punkt to CLK
og lave noget logik i det, kan det arbejde.

Jeg gjorde det samme blok et par måneder siden.Jeg brugte en som en henvisning til at tælle de andre ur og output en logik.dybest set, bare tællere og multikombinerbare logics.you bare nødt til at være forsigtig, når du regne med det.

silicium værker.

brug PLL (Phase Locked Loop) IC
kassen National Semiconductor hjemmeside

ser til papir på 6-bit baseret FM flash ADC.
det bruger hyppighed baseret sammenligningsstofferne.
Det er ikke noget, men FlipFlop med forsinkelse element på sin vej.

Du kan også have en analog CKT.der Diode og MOS.det kan bruges som hyppighed baseret Comparator.

Im også på udkig efter sådan.
Så hvad er den bedste, eller kan du vise en?

som et simpelt eksempel:
Hvis u har to helt ens signaler en XOR dem, så produktionen vil være nul.
u kan bruge og udvide denne idé at gøre freq sammenligningsstofferne.

og jeg fik nogle chips, og vil gerne bygge en frekvens og spænding sammenligningsstofferne.

bigpop skrev:

Kan nogen give mig nogle råd om, hvordan man udformer en frekvens, der sammenlignes med?

input er to ure og outputtet er logikken signal.
tak

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back