B
babyeric
Guest
Hej til alle eksperter på her, vil gerne spørge om dette spørgsmål. Når jeg forsøger at finde den frekvens offset ved hjælp af ligning i Myer er lærebog, "Digital kommunikation Receivers": FTS = arg {sum {r (kts) R * ((K-1) Ts)}, hvor F er den frekvens offset estimering jeg vil at finde. Skal ri symbolet eller prøver sats? Jeg havde forsøgt at finde den frekvens offset ved hjælp af samplingfrekvens i Matlab, men resultaterne er ikke så god selv ved høje EbNo = 10dB eller 20 dB. Jeg havde hørt fra nogle andre mennesker siger, at frekvensen opvejet estimation skal finde i symbol sats. Men på symbol rate, som er resultatet af [r (KTS) R * ((K-1) Ts] vil have 2-udgang. Når du laver scatterplot af resultatet, det landede på 2 steder, på den første og tredje kvartal af stjernebilledet plot. Så da finde ARG af summation, vil det ikke være på den nøjagtige frekvens offset jeg ønskede at estimere. Er der nogen steder, jeg havde savnet? Håber der er eksperter, der kan guide mig med det. Tak så meget.