frekvens trimning i krystal for RTC (Real-time clock)

T

trashbox

Guest
Hej alle, hensyn til 32.768kHz Crystall svingning kredsløbsdesign for Real-time ur (RTC), nogle papirer bruge tuning kondensatorer til frekvens trimning såsom røde kondensator Cx i den vedhæftede fil. Men 32.768kHz krystal generelt har en meget lille bevægelsens kondensator (Cs = 2f ~ 5f FARAD) og belastning kondensatorer C1 og C2 er omkring 10p ~ 20p.So, at den nominelle frekvens for det meste er bestemt af Cs og Ls, hvilket betyder, hvis jeg vil at tune frekvens fra 32.764Khz til 32.768kHz, jeg har at tilføje om 8p FARAD som Cx. Er det trimning teknologi rimelige eller populært for krystal design til RTC? Hvordan kan jeg få et præcist 32.768kHz nominelle frekvens for RTC? På forhånd tak! Regards, Trashbox

Er det trimning teknologi rimelige eller populært for krystal design til RTC?
Hvis trimning er påkrævet, er der ingen andre muligheder, tror jeg. De fleste designs forsøge at undgå det.
Hvordan kan jeg få et præcist 32.768kHz nominelle frekvens for RTC?
Ved at bruge en stram tolerance krystal, lavt drev niveau og den nominelle belastning kapacitans som angivet af fabrikanten. PS:
hvis jeg vil tune hyppighed fra 32.764Khz til 32.768kHz, jeg har at tilføje om 8p FARAD som Cx
Nej, du reducere frekvensen ved at tilføje indlæse kapacitans.. En justering af 122 ppm ville være ud over nyttige grænser, synes jeg.

Tak FVM meget!
Hvis trimning er påkrævet, er der ingen andre muligheder, tror jeg. De fleste designs forsøger at undgå det.
Ja. Fordi det er første gang for mig at designe RTC og ingen info om parasitiske emballage kondensatorer, jeg er nødt til at tilføje muligheder i denne test chip.
Ved at anvende en stram tolerance krystal, lavt drev niveau og den nominelle belastning kapacitans som angivet af fabrikanten.
Ja. Jeg er bange for selv den krystal er meget god, vil min kreds ikke-ideelle faktorer såsom emballage kondensator skiftet den nominelle frekvens fra 32.768KHz.Is dette et problem?
Nej, du reducere frekvensen ved at tilføje belastning kapacitans. En justering af 122 ppm ville være ud over nyttige grænser, synes jeg.
Mener du 122ppm er to store?

Standard ur krystaller fra et katalog distributør har eksempelvis 10 eller 15 ppm tolerance. Den variable belastning kapacitans beløb er for det meste fra RTC chip pin kapacitans, hvilket bør præciseres normalt og kan stort set betragtes i designet dimensionering. En systematisk korrektion kan beregnes ud fra måling af en prototype. Hvis en individuel tilpasning er nødvendig for bedre nøjagtighed, bør det ikke gå ud over et par pF, synes jeg.

[Quote = FVM] Standard se krystaller fra et katalog distributør har eksempelvis 10 eller 15 ppm tolerance. Den variable belastning kapacitans beløb er for det meste fra RTC chip pin kapacitans, hvilket bør præciseres normalt og kan stort set betragtes i designet dimensionering. En systematisk korrektion kan beregnes ud fra måling af en prototype. Hvis en individuel tilpasning er nødvendig for bedre nøjagtighed, bør det ikke gå ud over et par pF, synes jeg. [/Quote] Hej FVM! Mange tak for dine kommentarer!

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back