Frekvensområde i CST?

M

mbroell

Guest
Kære brugere,
ved hjælp af forbigående Solver i CST Microwave Studio Jeg har følgende problem:
Jeg vil gerne beregne S-Parameters gennem en metallisk periodiske struktur i det synlige / nær infrarød.Jeg bruger to havne i en waveguide at ophidse signalet og opdage de afspejles / indberettes intensitet.Desværre S-parametre ændrer sig, når jeg indstille den lavfrekvente i "frekvensområdet" til 0THz.Hvis den lavere frekvens er finite (dvs. 1 eller 250THz) ingen ændringer i S-Parametre er synlig.På den anden side har jeg hørt, at simuleringer køre hurtigere og mere præcist, når den fastsætter den lavfrekvente grænsen til 0 THz.

Så mit spørgsmål er: Hvilke resultater kan jeg stoler mere?

Knyttet til denne post kan du finde de simulerede S-parametre for en lavere frekvens af 0Thz og 1THz hhv.Den øvre frekvens var 500THz.Specielt i regionen 300THz som er af særlig interesse i mit tilfælde, store forskelle i S-parametre vises.
Thanks a lot for Deres støtte,
Markus.
Beklager, men du skal login for at se denne tilslutningskrav

mbroell

Bruger du den samme Solver nøjagtighed indstilling til begge tilfælde?Du kan prøve at øge Solver rigtigheden af de lavere freq = 1THz tilfældet ved 20dB og se, om resultaterne begynder at konvergere med lavere freq = 0THz tilfældet.

Hi Dave,
sorry for det sene svar, simulering tager et stykke tid.Desværre S-Parameters ikke konvergere, selv for en større nøjagtighed.I tilfælde af 1THz Jeg har en tydelig resonans adfærd på ca 390THz.Denne resonans er forsvundet, hvis jeg tager 0THz som lavere frekvens.Er der nogen fysisk betydning, hvorfor resultaterne er forskellige for forskellige frekvensintervaller?Hvorfor er det positivt at tage 0THz som nedre grænse?

[citat = "Er der nogen fysisk betydning, hvorfor resultaterne er forskellige for forskellige frekvensintervaller? Hvorfor er det positivt at tage 0THz som nedre grænse? [/ citat]

Jeg ville tage den nederste freq = 0THz sagen som mere nøjagtige.Husk,
at T = 1/DF, hvor DF = båndbredde af signalet, så båndbredden af lavere freq = 0THz tilfælde er større og på samme tid simuleringen vil blive kortere.

Jeg ser en lille, men adskiller sig resonans, på omkring 340THz i den nederste freq = 0THz-sagen, der formentlig er den samme rundstyringssendere, at du kan se i den nederste freq = 1THz sag.Efter min mening er det udjævning du se i den nederste freq = 0THz tilfælde er på grund af den øgede båndbredde af anslagssteder signal.

Da du øget Solver rigtigheden af de lavere freq = 1THz model og det er allerede godt konvergerede, en ting mere til at prøve er at køre lavere freq = 0THz tilfælde med en øget Solver nøjagtighed på 20dB og se om de resonanser som får dybere og flytte ind i hyppighed en smule.Ved at øge simulation gang du er Solver er tvunget til at integrere de S-parametre ved hjælp af flere data punkter, og du kan se en overal forbedret opløsning i frekvens domæne.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back