FSK modulation / demodulation

C

cwt

Guest
Hej, jeg havde xr2206 som FSK modulator og xr2211 som FSK demodulator. Min logik 0 = 2 kHz og logik 1 = 5kHz. Jeg havde allerede lagt alle de komponenter base på mit design. Men der er nogle tvivl. 1. Hvordan skal modulator og demodulator blive afprøvet ordentligt? Er det forbinder xr2206 udgang til xr2211 input gennem en ledning eller trådløs forbindelse? Jeg havde bruger en funktion generator til at teste demoduliseringen og det virker fint. Men er der nogen måde at teste både kredsløb trådløst? 2. Er produktionen af xr2211 demodulator en vend af TTL logik? For frekvensen <3.2kHz jeg får HØJ (4.75V) og frekvens> 3.2kHz jeg får LOW (0.045V). Ved at højreklikke jeg skal indhentes høj for FREQ> 3.2kHz og lavt for frekv <3.2kHz. Venligst råd mig. Tak. Regards, CWT

Hej Brug en IR LED og en IR transistor som modtagende enhed. Paul.

Hej, 1. Når jeg foder i FSK output fra modulatoren til demodulator input (gennem en ledning), TTL udgangsspændingen er både høj ved lavere frekvens (2 kHz) og højere frekvens (5kHz). Men når jeg bruger funktionen generator til foder i demodulatoren med de samme frekvenser, udgangsspændingen er lav ved 5kHz og højt på 2 kHz. Kan nogen forklare hvorfor dette sker? 2. Er modulatoren vel at give en Invertering af spænding med hensyn til FSK frekvenser? 3. Blot for at bekræfte, at gøre baudraten øve indflydelse på design kriterier? Regards, CWT

Hej, jeg formår at løse problemerne. Men der er et andet problem opstår. Er der nogen, der byggede og testede xr2206 med xr2211? Jeg vil gerne høre meninger fra dig. Når jeg bruger 600Hz output af funktionen generator (+2,5 V og-2.5V) til at føre xr2206 er FSK produktion forudindtaget på visse positive spændingsniveau og output vil blive indgå i xr2211. Output fra xr2211 er en demodulerede signal med +5 V og 0V. Når jeg bruger PIC til at sende en 600Hz squarewave signal (+5 V og 0V) til xr2206 er FSK produktion forudindtaget på 0V, og xr2211 output er 2,5 V og-2.5V. For mit tilfælde jeg ønsker at sende en 0V-5V signal og hente tilbage signal i form af 0V og 5V. Er der kredsløb parametre jeg kan gøre for at opnå det? Tak. Regards, CWT

Læg en kondensator i serie med linjen mellem de to enheder. Derefter kan du bruge to modstande i en spændingsdeler, konfiguration for at indstille DC niveau i receiveren at være, hvad du ønsker.

Den demodulatoren indgang har en 0.1uF kondensator. Jeg har brug for nogle verificering på FSK demodulatoren. Er det xr2211 demodulatoren bør give en 0V til 5V output, hvis bidrag til xr2206 modulatoren er en split spændingssignal (+ V og-V)? (Se figur, gul = input, blå = output) Eller er det xr2211 demodulatoren give en + V og-V output, hvis input til xr2206 er en 0V til 5V forsyning? Eller er det xr2211 demodulatoren kun giver 0V til 5V output uanset arten af input signal. Tidligere, jeg er i stand til at opnået 0V til 5V signal, som vist i figuren. Men nu jeg kan ikke opnås, at (selv med samme kredsløb konfiguration). Jeg har brug for nogen, der har beskæftiger sig med xr2206 og xr2211 at forhøre sig hos mig. xr2211 forkælede?

Hej alle, jeg formår at løse dette. Det er ikke på grund af mit kredsløb problem. Dens på grund af oscilloskop indstillingen. Det bør indstilles til dc kobling i stedet for AC koblingen. Hvad et problem. LOL Regards, CWT

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back