Fuld bro til kørsel børsteløs DC-motor

E

elste_kg

Guest
Hej!Jeg har et problem med kørsel DC motor i fuld bro.Jeg bruger PIC16F873 at kontrollere modul.Det producerer PWM af 1000Hz med arbejdscyklus på 10% op til 60%.Min motor virker på 160V DC og jeg sige det til en fuld-broen, men da jeg ønskede at starte den intet er sket.Øvre to transistorer (IRF4PC40AF) og deres chauffør ICS (HCPL3150) brændt op.Jeg gjorde nøjagtigt som angivet i ordningen leveres af mikrochip og nu ved jeg ikke, hvad de skal gøre.
Enhver, der kan hjælpe mig?Thanks in advance.

Her er PDF skematisk.Stik
B.1G står for Base 1 Øvre af IRF, B1D - Base 1 lavere for IRF etc. ..
Beklager, men du skal login for at se denne tilslutningskrav

Måske dette link kan hjælpe: http://electronicdesign.com/Files/29/10130/10130_01.pdf den beskriver, hvordan bootstrap kredsløb virker.(især "Hvordan virker den høje side føreren støtte en højspændingsforbindelser MOSFET?")

Vær sikker på, at der aldrig er en overlapning mellem de høje side drev og den lave side drev (ikke engang for en kort tid), kan du forhindre, at ved at tilføje en død tid mellem skift fra høj til lav, eller omvendt.

Hvor er R17 tilsluttet?det ser ud som det er for nuværende begrænsning, men så er skal være tilsluttet til bunden af den lave side.

Vil du også have den skematiske af magten del?

Din 16V forsyning er for lav.Når du trækker dråbe spænding hele dioder D1 og D2, du kommer for tæt på minimum driftsspaending af din driver IC (15V).Ikke at nævne, at på meget udgang ON periode kondensatorer måske allerede har opbrugt charge fra Ec2 og EC3 og netop når dets behov for at lukke øvre transistorer du dont have nogen saft venstre og de er åbne på grund af gate kapacitans af vigtigste transistorer.Stigende hyppighed kunne mindske dette problem.
Måske vil du også dobbelttjekke, at der ikke findes nogen utætheder vej at kunne omgå D1 og D2, fordi det lyder ser ud som du gør.Hvis snavset PCB eller noget andet gør det muligt løbende at tilgå når disse dioder er reverse polariseret, både din dirver IC og blive krydset af vigtigste øverste transistorer ville være omvendt polariseret med 160V.
Hvis du er ved at opbygge kun en enhed og ikke har erfaring med bootstraping kredsløb, kan spare dig hovedpine at bruge små transformator med dual 18-20V secondaries at opbygge par uafhængige flydende forsyninger til øvre gate drivere.Ellers prøv bootstraping med små primære spændingssystemer første og ser med omfanget, hvad der sker for at få indsigt hvordan kredsløb fungerer.Når du har fået nogle tillid med dit kredsløb, gå med 160V.

Mange tak!R17 anvendes som indikator for over aktuelle.Det er tilsluttet udledere af lavere transistorer.Broen og motor er koblet i standard-H-bro.
Tilkoblingsfunktionerne rækkefølge er:
Første sæt høj en af to retning ben.
Start PWM
(Working periode)
Stop PWM
Indstil lave retning pin
Vent 1sec
Fastsætte høje pin for modsatte retning
Start PWM
(Working periode)
Stop PWM
Indstil lave retning pin