Fuld Chip EM simulering ved hjælp Ansoft HFSS

J

jslee

Guest
Hej, jeg ønsker at foretage en fuldstændig EM simulering af en RF chip, fremstillet af TSMC 0.18um CMOS teknologi.Den beskrivelse af denne chip's struktur er som følger.Den indeholder mange induktionsspoler og interconnects, som er omgivet af en metalring.Denne metalring vil tjene som en reference jorden for min kreds.

For at gøre en EM simulering at få tilkoblingspunkt virkning mellem induktionsspoler og interconnects, mange klumpet havne bør indsættes inde i strukturen.Jeg har ingen idé om, hvordan man kan tildele slået korrekt.Tager lang samtrafik i kredsløbet f.eks metallet af sammenkoble serveres som dirigent i opsætningen af klumpet port.Men hvordan over referencetemperaturen dirigent?Henvisningen dirigent af min chip omgiver chippen, og det er ikke samme højde som sammenkoble.Ud over, de er langt væk fra hinanden.Jeg ved ikke, hvordan setup disse klumpet havne korrekt.

Jeg har en enkel idé.Men jeg ved ikke, om det applys.
Jeg tror, jeg kan tilføje et metalplader i bunden af chip og overdrage sine grænseforholdene betingelse som en perfekt E. Afstanden mellem sammenkoble og tilføjet metalplader er omkring 300um.Derfor kan jeg plot en overflade mellem sammenkoble og metalplader og så jeg kan tildele en klumpet port.Ved at gøre denne måde alle klumpet havne insides chippen har samme reference.Efter afsluttet simuleringen SNP fil kan eksporteres og gør en efterfølgende forarbejdning og assinged henvisningen til jorden potentiale.

Er det muligt?Giv mig din kostbare forslag.
Tak.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back