Fysisk enorme SMPS er bare 1KW?

E

eem2am

Guest
Hej, jeg engang accept testet en SMPS enhed, som var til at levere en TWTA. Jeg fik ikke lov til at se diagrammer på grund af fortrolighed. Resultatet af denne SMPS var 13KV. Det blev sagt at være en 1kW SMPS .... Sagen er, at enheden var omkring 50cm ved 42cm ved 15cm. Hvordan kunne sådan en stor ting har været lige 1KW? Hvilken effekt ville du synes, det kunne tænkes at være? Den blev afkølet af en intern ventilator, som ikke var alle, at big-om 9cm diameter og 3cm dyb.

bare et gæt, er det måske fordi det er en høj volatge. : Idea: så, for at opfylde sikkerhedskravene (dvs. isoleret) de skal have store "rum" mellem komponenterne (og PCB spor) ..

Hvad jeg mener er, at der skal være en "Cockroft Walton Spænding multiplikatorer" skal det sænkes (epoxy osv.). Og det er kontrol af nogle PWM SMPS.

YUS: Jeg tror du har ret .... men synes det fortsat store? Awarapunshee: De fleste af deres strømforsyninger faktisk var pottet ..... men en eller anden grund denne ene var ikke skydes i hul ...... jeg dont kende hvad dem Cockcroft s er, men jeg sneeked et kig indenfor til et nanosekund eller deromkring, og så masser af dioder.

Enheden skal have et typeskilt (kræves af de fleste sikkerhedsbestemmelser, fx UL).

en mulighed Wold være Cockroft Walton spænding multiplikator CKT. under forudsætning af en indgang forsyning af 230V eller 110 V forsyning skal have en slags trin op transformator til at optrappe forsyningen til al mindst 4 eller 5 kV. det næste skridt kunne være 3 eller 4 trins en Cockroft Walton spænding, multiplier, som vil give en effekt på 13 til 15 kV. CW type af udbuddet ikke kan have en høj strøm (100mA) kapacitet med stor antal etaper. denne type af forsyningen ingen støj og vil have store kondensatorer og dioder i udgangstrinnet. anden mulighed er en ensrettertrin på indgang konvertere AC i til DC. DC fødes derefter til en inverter, som vil frembringe en høj frekvens AC-spænding, der kan tilføres derefter til en ferrit eller Metglass kernetransformer. udgangssignalet fra transformeren derpå ensrettes og filtreres. dette vil have nogle MOSFET eller IGBT i inverteren scenen. reguleringen vil være god i denne fase. i begge tilfælde caseing ville være stor for at acomodate højspændingen krav. på grund af høj spænding isolering krav enten alle transformere ville være pot kerne eller ville have milar isolering. ingen olie køling, men luftkøling. haseled

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back