fysiske fortolkning af metamaterials

M

MM_DEVILS

Guest
Hej alle,

Jeg er begyndt at læse om metamaterials for nylig, og jeg vil gerne vide, hvordan man fysisk fortolke metamaterial egenskaber?Jeg vil også gerne vide, om det er tilstrækkeligt, hvis vi plotte negative epsilon og negative mu af materiale fra S parametre data?Er der nogen anden måde at sige, at materialet fungerer som en dobbelt negativ materiale?

Med venlig hilsen
MM_DEVILS

Den dobbelte mu og eps er kontrollampe tegn på en venstrehåndet materiale, men der kan være andre spor.Fase vil blive "tabt" i stedet for "akkumulerede" efter formerings gennem en venstrehåndet materiale.fasen hastighed (eller den tilsyneladende retning af bølger) vil synes at være tilbage.Dette er en konsekvens af "mister" fase.Refraktion vil sandsynligvis være i den modsatte retning, som du ellers ville forvente.

På en anden note, det kan være lidt misvisende at beregne "effektiv" mu og eps fra S-matrix.Disse egenskaber er gældende for netop en frekvens, en polarisering og en indfaldsvinkel.Hvis nogen af disse ændringer, at det er mu og eps kan ændre sig væsentligt.Husk,
at du ikke kun har tab og spredningen af de underliggende materialer, men du har tab og dispersion af resonans giver dig negative mu og eps.

-tip

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back