GaAs FET switch model

D

deeptimongia

Guest
Hej alle .. kan nogen hjælpe mig med FET switch modellering .. Hvordan til at udtrække det ækvivalente kredsløb parametre (CGS, CGD, cd'er og Rds) af en FET, når det bruges som en switch .. Jeg har et problem i udvinde den ydre elementer specifikt (Extrinsic induktanser og modstand, parasitiske kapaciteter) ... fordi når de er fundet, kan jeg udpakke intrinsics ... tak!

Ja, dette er en hård ting at gøre, du kun har S11, S21, S21 og S22 målinger om end på forskellige freqs, og mange parametre at nappe ... For at finde approksimationer for den ydre komponenter jeg vil gerne henvise til pakkens parasitics. Længden af ​​bondwire osv. afhænger af den fysiske struktur af emballagen og kan approksimeres. Det er allerede en god start for serien induktanser. Resten af ​​komponenterne skal indstilles manuelt, indtil du har god overensstemmelse mellem model og måling. Men jeg tvivler på, hvis du kunne få den model virkelig perfekt. Ikke vigtigt i de fleste tilfælde en ufuldkommen model er allerede godt nok, og meget bedre end at have ingenting!

hi Radiohead .. tak for besvarelse .. godt ... mine er en CPW konfiguration .. emballage n alle er en senere udgave .. den grundlæggende ting er at detemine de tilsvarende ckt elementer i en MESFET når det bruges som switch .. i at jeg har et problem ved fastsættelsen af ​​de ekstrinsiske modstandsværdier (Rs, Rg og Rd forbundet med source, gate n drain resp..) .. . resten elementer jeg har allerede udvundet .. de ting er ... så mange kombinationer af disse parametre kan give mig en god overensstemmelse mellem målt modelleret og .. men jeg har brug for den nøjagtige én ... ellers en ufuldkommen model er også til nogen nytte for mit design folk, som det plejer korrekt repræsentere min enhed ...

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back