Gain Målinger

W

Walters

Guest
Hvordan kan jeg måle Gain?

Hvordan kan jeg måle Voltage Gain i hver fase af et kredsløb?

Hvordan kan jeg måle Power Gain i hver fase af et kredsløb?

Hvordan kan jeg måle dbs decibles i hver fase af et kredsløb?

Dybest set, du anvender en kendt-amplitude indgangssignal og derefter måle udgangssignalet.Der er mange måder at gøre det på, afhængigt af hvilke frekvenser og amplituder du arbejder med, og hvilke instrumenter, du har til rådighed.Kan du fortælle os lidt mere om dit projekt?

Jamen jeg sorta af ønsker, at det generelt for enhver form for kredsløb, at jeg kan anvende denne
oplysninger til enhver kredsløb og gå få målinger for

Kan du nævne nogle måder, jeg kan gøre disse målinger
im ikke sikker virkelig på den måde at indlede disse få målinger
Hvordan gør jeg dem?

Den bedste måling Enheden er et oscilloskop.Hvis du ikke har en, og hyppigheden er i frekvensområdet eller lavere, kan du bruge et multimeter.

Hvordan kan jeg gøre dette med et oscilloskop?

Hvordan kan jeg måle vinde med oscilloscople?

Du skal vide, at vinde er en kvotient af output og input signal amplituder eller beføjelser.Spænding gevinst er simpelthen bestemmes med oscilloskopet ved at måle både spænding og dividere dem.Af årsagen til dette er gyldigt for lineær forstærker, som ikke fordrejer form af signalet betydeligt.Foranstaltning, er det fra top til top værdier.

Så hvordan gør jeg sætte 1volt i input måle 1 volt, og derefter måle
outputtet af scenen, og derefter opdele dette?

Jeg får ikke denne opdeling del?

Jeg har kanalen # 1 på input og kanalen # 2 på produktionen

Nu tager jeg forskellige test for forskellige spændinger på den funktion generatorer
output
1.) .5 Volt går i input
2.) 1 volt
3.) 2 volt
indtil det belastet input?

Gain = VOUT / Vin
Ved anvendelse af test spænding til input det må ikke overbelaste forstærkeren.Så skal du vide, hvad er den række af normal drift indgangsspænding.Det er ikke nødvendigt at være 1V.Du kan foretage forskellige tests på hele spektret af indgangsspændinger.Det er den måde at tjekke forstærker linearitet.

Tak for den hjælp

Er det bedst at bruge en DB måler på input-og output, så jeg kan måle
DB vinde?

Jeg er ikke shure, hvis du tænker på lydniveauet meter.I dette tilfælde skal du trække både læsning at få få udtrykt i dB.

Dens en AC volt meter kun læse DBs den siger

Decibel i RED
RMS volt i sort

0 dBV = 1volt dBV læsning skala farve er grøn

0dBm = ,775 volt dBm læsning omfattende farve er rød

Class = 1,5 I guess sin RMS læsning skalaen farve er sortHvordan kan jeg bruge dette AC-meter til at gøre BD læsning gevinster for hvert i og output faser?

I bedste fald dit instrument kan måle op til 20 kHz, sandsynligvis op til 10kHz.At bruge dB skala, skal du først forstå, hvad der er dB eller dBm eller dBV.Men det er en anden komplikation.Jeg sugest du blot måle AC spændinger, hvis det er muligt, og hvis du ikke har oscilloskop.

Jeg har et oscilloskop men hvordan kan jeg måle disse forskellige skalaer

1.) DB
2). DBm
3.) DBV

Desværre Walters, jeg tror du skal først studere nogle bøger om grundlæggende i elektronik.Det nytter ikke at indsamle opskrifter uden at forstå det grundlæggende.

Walters skrev:

Jeg har et oscilloskop men hvordan kan jeg måle disse forskellige skalaer1.) DB

2). DBm

3.) DBV

en høj hastighed oscilloskop er et effektivt redskab.

venlig hilsen

Walters skrev:

Hvordan kan jeg måle Gain?Hvordan kan jeg måle Voltage Gain i hver fase af et kredsløb?Hvordan kan jeg måle Power Gain i hver fase af et kredsløb?Hvordan kan jeg måle dbs decibles i hver fase af et kredsløb?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back