gate driver og beskyttelseskredsløb for IGBT.

A

aliraza786

Guest
Jeg bruger 80N60 IGBT at køre min induktiv belastning af resistens 6ohm .. Jeg bruger 4N25 optokobler til at køre gate jeg bruge 20 volt forsyning til gate ... system spænding er 300volts DC .. Jeg giver en puls på indgangen af ​​IGBT for 100ms bare ... min kredsløb virker fint, men efter næsten 1,5 dage IGBT brændt nu er det kollektor og emitter er kortsluttet internt ... jeg bruger dæmperkredsen og frihjul diode til at beskytte .. men igen IGBT mislykkes ... venligt guide mig, hvordan kan jeg forbedre min gate driver og beskyttelseskredsløb tak :)

Hej aliraza, til at drive IGBT er det bedre at bruge IR2110 den kan arbejde op til 500V på den høje side. er din last en motor i så fald, så skal du indarbejde blød start i kredsløb. datablad vedlagt. angår ani

Er IGBT overophedet før blive beskadiget? Blev kredsløbet kører for hele 1,5 dag? I almindelighed, for beskyttelse kan en port til emitter modstand parallelt med en zener anvendes.

tak for forslag picgak besluttede jeg at bruge din foreslåede chip :) tahmid sir Jeg venter på dig ... tak for dit svar ... jeg bare skifte det til 100ms så den ikke varme .. når det fungerer korrekt .. Jeg skifter det mange gange i 1,5 dage ... ikke hele tiden ... og en ting mere jeg besluttede at bruge IR2110 chip mange mennesker sagde, at det er meget svært at køre i øjeblikket læser jeg application notes. kan jeg bruge enkelt høj side driver til mit kredsløb.? Jeg ting høje side driver er bedre for induktiv belastning .. hvad med dette kredsløb jeg finde det på nettet .. hvad er brugen af ​​clamp kredsløb.? det, at en bedre kredsløb til at køre det.? [Color = "silver"] --- Opdateret --- [/color] venlig at hjælpe mig i beregningen IR2110 boot straping kondensator ..

Hej aliraza, Min viden i teorien er begrænset jeg er mere knyttet til praktisk, jeg tror, ​​at hr. Tahmid kan vejlede dig bedre i teorien nogen måde Jeg vedhæfter en anden dataark håber det kan løse dit bootstrap kondensator problem. hvis du kan sende den kredsløbet, der anvendes i IGBT drivtrinnet du brugte tidligere vi kan finde en løsning for det. angår ani

Den nævnte ansøgning er blevet præsenteret som lav side switch i parallelle tråde og derfor ikke vil bruge bootstrap ... IR2110 kan stadig bruges som en lav side switch.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back