Gate retning af MOS transistor i layout

J

John Xu

Guest
Hej,
Jeg har et spørgsmål om porten retning af MOS transistor i layout.Vi ved, i layout, for de matchede transistorer / enhed, de bliver bedt om at placere i samme retning for at holde matchning.Men for dem unneedded transistorer, er de nødvendige for at placere i samme retning?Placere dem i forskellige retningslinjer vil afect produktet udbytte?Tak på forhånd

I almen praksis de matchede udstyr bør placeres i samme orientation.If forskellig mobilitet og = f den caarriers ændringer inturn mobiliteten i forbindelse med den gevinst, nuværende .... Alle disse mængder vil ændre sig.u kan placere andre enheder, som ikke kræver nogen matchende i forskellige orientering.

John Xu skrev:

Hej,

Jeg har et spørgsmål om porten retning af MOS transistor i layout.
Vi ved, i layout, for de matchede transistorer / enhed, de bliver bedt om at placere i samme retning for at holde matchning.
Men for dem unneedded transistorer, er de nødvendige for at placere i samme retning?
Placere dem i forskellige retningslinjer vil afect produktet udbytte?Tak på forhånd

Hvis du taler om horisontale og vertikale poly poly så ... generelt vi gerne vil holde sikker og handler transisitors er orienteret i samme retning.topologier af fælles tyngdepunkt er fulgt.men hvis du har en meget stabil proces, hvor støberiet kan sikre en ordentlig opførelse, kan du få undtagelser, som er meget sjældent at min viden ... men det sker atleast i digital kernen af din chip ... udbytte til størrelse kompromiser findes. ..

Hej,

Min mening er, at det ikke vil påvirke noget.Dog tage til en anden sag, at du har to grupper af matchende transistorer, men de to grupper ikke behøver at blive matchet.Det er stadig god til at sætte transistoren i begge grupper i samme retning, fordi det giver den proces ingeniør til at optimere produktionsprocessen for at opnå bedre afkast.

Hilsen,
Eng Han
www.eda-utilities.com

[quote = "Hughes
Enheder, der ikke har matchende behøver ikke at være i samme retning.
BTW, hvad er unødvendige transistorer? [/ Quote]

Hej, Hughes,
Sorry for slåfejl,. De "overflødige transistorer": de unneeded matchede transistorer.

hilsen

nogle proces doesnt give orientering af transistorer i begge retninger

men nogle vil gøre det muligt i alle retninger, dvs i vertikal og horisontal retning

Til dyb submicron teknologi såsom 65nm eller 45nm, i almindelighed kun en poly (aktiv) retning er tilladt.Men for andre ikke så dybt submicron teknologi, er det måske OK for at bruge 2 poly anvisninger til de ikke-kritiske kredsløb.

Jeg tror, at retningen af poly afhænger op på PDK af Fab, at vi bruger ....

korrigere mig, hvis jeg tager fejl ...

Hej,
Den grundlæggende regel for matchning er den orientering, men vi kan ikke følge den orientering for hele chippen.Men hvis du følger orientering hele chippen, effektiviteten af din chip vil blive bedre (Det opfylder hvad designeren ønsker), henvises til ionimplantation effekter i Razavi (sidste kapitel).Og tror urself hvad der sker med andre transistor funktionalitet, hvis du ikke følger orientering.
Thanks & Regards,
Shiva.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back