Gateantal pr mm

V

vikramc98406

Guest
Kan nogen fortælle mig, hvorfor "gateantal per kvadrat mm" er så vigtig. Som en Magma bruger jeg går ved overbelastning af celler og routing. Jeg hørte det meste Cadence brugerne få til at beregne dette. Ethvert organ kan forklare mig, hvordan og hvorfor er dette anvendte udtryk.

Dette antal er af størst interesse for biblioteket udviklere. Jo højere gateantal pr mm tættere design kan være, således bruge mindre dør område, eller gøre plads til for funktionalitet pr dø. I sidste ende dens alt om omkostninger.

Ja, det handler om at reducere omkostningerne i denne "mikro-real-estate-elektronik" business. Men Place & rute ingeniør er formodes at forstå spørgsmålene om trængsel, ikke at bekymre sig ABT gates anvendes pr mm for at reducere dø størrelse. er der nogen reference hvorfor P & R formodes at kende detaljerne i porte, der anvendes pr kvadrat mm.

En P & R ingeniør er i forreste linje i gulvet planlægning. Hvis din floorplan er sjusket, eller udnyttelsen er lav i forhold til porten / sqr-mm, så er du koster din virksomhed penge.

Jeg er også enig i, at som en P & R ingeniør, brug af dør størrelse er meget afgørende. Jeg ved ikke, om jeg modsiger din udtalelser. Min pointe er, hvis jeg går med overbelastning klar placering som pr tidligere designs og fandt, at portene per kvadrat mm er mindre end det krævede. Hvordan får vi dette porte, der anvendes pr kvadrat mm? hvis min låger massefylde er mindre end det krævede, skal jeg have til at gå hele vejen tilbage og redo design? Har du ikke enig i, at vi gør P & R wrt til Congestion?

Hvad du skal gøre er at eksperimentere med floorplanning og design afslutning. For eksempel, hvad kan række udnyttelse du starter med, hvor når CTS, si, og holde om fastsættelse er færdig, dit design er meget udnyttes, men er stadig rutes?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back