generere 1 puls per sekund fra seriel port

B

bizoo

Guest
HI
Jeg workin i Linux og ønsker at generere 1 puls per sekund fra min serielle port.
Jeg er i brug for pejlemærker for det.

skål!

Firma AGC poinformowała, że stworzyła najcieńszą na świecie taflę szkła przeznaczoną dla wyświetlaczy. Pozbawiony związków zasadowych materiał ma grubość zaledwie 0,1 mm.

Read more...

Hej,
Windows skal bruge en chauffør til direkte at spille med havne og jeg ville påtage Linux gøre for at (jeg har aldrig gjort Linux før), ellers dit spørgsmål er trivielt.

I dette tilfælde den idé er at bruge bestanden føreren og som sådan ikke et "egentligt" seriel kommunikation.
For eksempel kan du indstille den havn, 110 baud, 8 data, ingen paritet og 2 stop bit (svarende til i alt 11 bits per sendt byte) og sender løbende (det er vigtigt ikke at lade linie idle) strøm af nuller.
I dette tilfælde skal du få "præcis" 10 pulser / sek, som du måske opdele eksternt hvis nødvendigt.

Et andet eksempel kunne være at lade den linje, tomgang og sende en pause (som består af mindst 12 bits på nul, men den hardware tager sig af denne) med din ønskede frekvens (en gang i sekundet).

Bemærk, at i det første eksempel på havnen ur er brugt (det kan ikke udledes af CPU clock), mens det andet kan du enten bruge RTC eller CPU-ur.
(Dette er relevant i dette tilfælde er relateret til dit tidligere indlæg af synkronisering pc'er.)

Arthur

Bemærk, at Seriel ort sende data i ASCII-kode.

Har held ....

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back