generere serienummer for vores egen applikation

E

enigmacore

Guest
hej, hvordan man kan generere serienumre for vores egen applikation? Jeg mener program som Adobe Photoshop eller Macromedia Flash har brug serienummer til at installere deres ansøgning. så jeg ville gerne vide, hvordan man kan generere serienumre i orden, hvis nogen ønsker at installere min ansøgning må han have et serienummer fra os. og hver enkelt ansøgning har sit eget serienummer. takket før

En hurtig og enkel måde er at bruge en pseudorandom generator med en bestemt start frø.

Hvad er en pseudorandom generator med en specifik start frø? Hvor kan jeg finde kilden eller oplysninger om det?

En pseudorandom generator er en generator for falsk tilfældige sekvenser. Det er falsk i den forstand, at så længe du bruger den samme generator, og det samme udgangspunkt frø (dvs. samme oprindelige tilstand af generator), kan du reproducere den rækkefølge, så det er ikke helt tilfældigt. Desuden kan rækkefølgen gentage, men som regel efter et højt antal af gentagelser, afhængigt af koden størrelse. Der er mange måder at gennemføre en pseudorandom generator. Du kan google rundt for dem.

Den nemmeste måde at gøre dette er at bruge disk serienummer, som er unik. kan du få det ved hjælp af MSDN funktionen "GetVolumeInformation". Skål

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back