Generering af Clean Pulse.

L

Lord Loh.

Guest
Jeg har lavet et tastatur ved hjælp af dioder. Udgangen er i binær. Tastaturet er hexadecimale og har 5 udgange. Den 5. output er en "tastetryk linje". Det er vigtigt at skelne mellem 0 og "no-tasten nede" Min næste plan er at lægge to 4bit registre som en buffer til at gemme en 8bit ord. De 4 Registeret skal være udvalgt af produktionen af en T filpflop at gemme MSB i et register en LSB i en anden. Nu da min micro swicthes er støjende, når jeg forsøger at trykke på tasten, når de centrale kontakter er gjort mere end én gang. En debouncer kan tage sig af tiden mellem de kontakter, men ikke for gentagne utilsigtede kontakter. Så jeg tænker på at sætte en monostabil Multivibrator, der skal aktivere den første vigtige slag og deaktivere alle indgange til ~ 200 ms. Jeg har to muligheder: 1. 555 2. 74121 Den 555 er immun overfor gentagne impulser, men ikke til udvidet pulser. Så hvis de gentagne puls opstår efter faldet af produktionen, skal det Retrigger. Jeg kender ikke til de 121, men det dataark fortæller, at den udløses kant. Kan nogen foreslå en vej ud? Jeg har brug for at have en enkelt tast slagtilfælde. Personen er fristet til at trykke på tasten hårdere, når de første tastetryk virker ikke. Jeg kan ikke gøre op med de kontakter enten. Please hjælp.

74121 er også immun over for gentagne pulser (74.122 og 123 ikke er). 555 er faldende flanke udløses, 74121 har 2 indgange: A og B, og kan derfor trigged ved stigende eller faldende kant, på dit valg. Fra dette synspunkt synes 74121 at være mere universel løsning .. Regards, IanP

Dette er, hvad debouncing gør, det fjerner de ekstra impulser genereres af de kontakter åbne og lukke et par gange, før firmaet cotact er lavet. Generelt er 20ms anvendes. Den bedste debouncing er en D flip-flop, clocket ved 50Hz. Det centrale er tilsluttet til D-indgang og Q og Q / output vil være ren. Prøv det.

God idé ... Tak mand ... Jeg tænkte kun monostabil multivibratorer .... Den tekst bog jeg læste havde debouncers med RS Flip Flops uden stueur ... Skam, jeg kunne ikke se ud over dette.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back