Gennemførelse af hardware Komprimerede på spatan 3 FPGA

D

dilan2005

Guest
hej,
Jeg vil lave en elektronisk projekt, der skal billede kompression.
Jeg vil gerne høre Deres mening om følgende spørgsmål som en newbie for FPGA.

input til FPGA er de rå data fra CMOS kamera gerne ov7620.

Jeg har brug arkiv mindst 20fps kompression sats. (20 billeder skal komprimeres i 1 sekund).
(Dette er ikke en video-stream, bare still-billeder)

input rå data ville være omkring 900K.Jeg har brug for en komprimering af 100k (900K -> 100k)1. Hvad er bedst (eller let) til at gennemføre PNG eller JPEG-billede kompression.
(eller enhver anden komprimeringsmetoder !!!!!)

2.what er fordelen ved at have bløde kerne (som microblaze af Texas Instruments) for at anvende et billede komprimeringtak

Dilan

Jeg har aldrig arbejdet med komprimering.Dog vil jeg gerne kommentere på dit andet spørgsmål.

Jeg tror ikke, at en mikroprocessor (endsige en softcore MP gennemføres på toppen af CLBS) ville være passende for en så tung og tidstro databehandling opgave.Du bliver nødt til at designe behandling mekanisme i hardware (FPGA).Også vil jeg anbefale dig at lave en grov gætte af mængden af data (i byte), som du agter at indgå i den chip i bare ét sekund.Derefter beregner datarate krævede (bare dividere de samlede databytes af størrelsen på din bestemt databus ).... Du skal atleast dette hurtigt et ur (faktisk en hurtigere ur internt, b / c, skal du gøre nogle intensiv behandling for at få størrelse ned til 900K til 100k - hvis det er endda muligt for hvert billede!).Check med den spartanske 3 databladet, hvis dette meget klokfrekvensen er endog støttet (jeg tvivler på det)!

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back