GM?

J

joehwang

Guest
Hej,

Jeg har et enkelt problem i beregningen Gain:

Av = GM * Rout

Gm = Iout / Vin, når Vo kort til GND.Rin i nex fase bør så små som muligt.

Rout = Rout (dette stadium) | | Rin (næste trin).Hvis Rout er stor, kan Rin ikke for lille.

For GM, håber jeg, Rin i næste fase, så små som muligt, sådan at Iout kan gå til produktionen helt.

For Rout, håber jeg, Rin i den næste side så stor som muligt, sådan at Rout kan bevare en stor værdi.

Så er der stred noget?Jeg er forvirret!

Tak!

Jeg ved ikke, hvilken slags kredsløb du designer, jeg går ud for din forklaring er det BJT ikke CMOS.Der er et problem i din måde at tænke på.Du skal tænke på strøm ikke jeg eller V. din forstærker skal køre 50 ohm belastninger og dit input skal have 50 ohm input.Dette er, hvordan du opnår maksimal kraftoverførsel.

AV = gm * Rout - Dette er spænding gevinst.I denne konfiguration du bruger OTA som en spænding forstærker.Du kan ikke køre en lav impedans.Det skal være høj impedans (medmindre du buffer det).

Hvis du kun bekymre sig om den nuværende du får fra gm = Iout / Vin og derefter Rout og Rin ikke sagen, fordi du ikke bruger ampifier som en spænding amp.På det punkt er du stort set kun stole på GM af diff par.Du vil få stort set ingen spænding vinde, men du vil stadig få en strøm, der er Iout = gm * VIN

Så det afhænger af, hvad du vil gøre med kredsløbet.Hvis du ønsker at bruge det som en amplfier, eller GMC filter, du kan ikke køre en lav impedans.Hvis du kun bekymre sig om den nuværende produktion, så du ikke bruger det som en forstærker, så Rout betyder ikke noget.Hvad du taler om er 2 totalt differenct kredsløb og har ingen forbindelse til hinanden.

Gm = Iout / VOUT, her Iout er hele den nuværende genereres af det aktive element, ikke ligeglad med udgangsimpedans.

joehwang skrev:

Hej,Jeg har et enkelt problem i beregningen Gain:Av = GM * RoutGm = Iout / Vin, når Vo kort til GND.
Rin i nex fase bør så små som muligt.Rout = Rout (dette stadium) | | Rin (næste trin).
Hvis Rout er stor, kan Rin ikke for lille.For GM, håber jeg, Rin i næste fase, så små som muligt, sådan at Iout kan gå til produktionen helt.For Rout, håber jeg, Rin i den næste side så stor som muligt, sådan at Rout kan bevare en stor værdi.Så er der stred noget?
Jeg er forvirret!Tak!

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back