GPS Interfacing med ATMEGA 16

A

agentx

Guest
Hej, Jeg forsøger at interface GPS med ATMEGA16. Selv om jeg med held grænseflademodellen GPS-enheden med min PC, men når der modtages data fra GPS på ATMEGA16, får jeg junk værdier (selvom "baudrate" af begge enheder er sat til at være samme). Så kan nogen fortælle mig, hvordan skal jeg løse dette problem.

hvordan havde du grænseflader til pc .. usb - RS232 .. eller ved hjælp max .. til comport hvad spændingsniveauer er din ATMEGA16 strømforsynes med

Jamen jeg brugte både, USB og seriel port, når der kommunikeres mellem GPS-enhed og pc'en, og begge fungerede perfekt. Og brugt MAX232 kredsløb til at kommunikere mellem mikro-controller og PC (som arbejdede meget godt for). Men når jeg tilsluttede GPS-enhed med Atmega16, med den serielle port (og max 232 kredsløb), controller begyndte at modtage junk data. Og udover det, GPS-enheden også stoppet sende data efter et stykke tid (næsten 1 minut), når de er tilsluttet ATMEGA16. Jeg m bruger 5V til magten ATMEGA16.

MAX232 er kun nødvendigt at oprette forbindelse til pc'en, skal du ellers ikke bruge det!

thats hvad problemet er .. max er ikke brug for at forbinde atmega16 til GPS du vil sandsynligvis beskadige GPS-modulet på denne måde .. idet max udgange er ved 8V til 13V

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back