grænseflade Flash Card (urgent!)

V

vinayby

Guest
min proj. kræver grænseflade en FLASH CARD (sige sdcard) .. til PC. for -> montere det. formatering det med en fs. Derefter .. workin med det .. -> En USB-flashdrev er registreret som en SCSI enhed under usb-storage class og så kan jeg montere den som / dev/sda1. Nu, hvis jeg kun har et flash-kort, med Serial P. Interface. (Ingen USB) er der nogen facilty i Linux-kernen for at få denne (tilsluttet via seriel port) er registreret som en blok-enhed .. Jeg mener bare at være i stand til at montere den, formatere den osv.. ELLER er der nogen kender nogen bedre måde / (nogle stik måske) at indføre SPI interfacet som en USB / pcmcia / PC Card eller nogen ting .. ... Tak.

Jeg er ikke sikker på om jeg forstår dit spørgsmål. Jeg er ikke bekendt med nogen sdcard læsere med et serielt interface beregnet til brug med en PC. Der er [url = http://www.crownhill.co.uk/product.php?prod=1405] denne ALFAT enhed [/url], men det er bestemt til at gøre det nemt at bruge et SD-kort med en microcontroller. Jeg er ikke bekendt med eksistensen af flash-hukommelseskort med en RS232 interface enten. Det kan hjælpe, hvis du giver links til sider om en produkternes særlige kort eller kortlæser, som du ønsker at bruge. Hvis du har en produkternes særlige kort eller kortlæser, du vil bruge til linux vil jeg foreslå at bruge Google til at søge efter "fabrikant model linux" og lignende querys. [Size = 2] [color = # 999999] Lagt efter 25 minutter: [/color] [/size] Ok, jeg indser nu du taler om SPI interface på en sdcard, som er en syncronous seriel interface ved hjælp af et ur, som værten. Det er ikke direkte kompatibel med RS232 PC seriel porte. I teorien kunne det gøres med en plan shifter kredsløb ved bit-banging SPI interface ved hjælp af seriel port handshaking linjer til at drive SPI uret og skift data ind eller ud en smule ad gangen. Det ville være en rarther langsom måde at overføre megabyte data og ikke værd at nogen har brugt tid på at udvikle sig. Hvorfor ikke bare købe en USB-kortlæser?

hej, ja u fik mig ryt .. i ur senere redigere .. Åh jeg gjorde ikke kende SPI er ikke direkte kompatibel med PC serialport .. (U reddet mig fra mange frustastion:)) USB-læser ... yeah .. men jeg har brug for at kommunikere med PC bare for at _write_ til Flash .. formaterer det .. mv. resten af de ting jeg vil gøre med en UC. >> Hørt om nogle stik fra digikeys eller noget, lige nu ... vil det hjælpe? >> Hvad er den bedste måde u foreslå ... Ori kan DITCH SD-kort, hvis det gør passer til denne .. kan u plz foreslå nogle FLASH kort .. (Med USB-controller ..) eller noget, der har en grænseflade, bortset fra SPI til grænseflade til en pc ....

Hvad med det senere? som I / O-port har du vælge? hvilken chip har du selv?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back