Gratis Wheel Diode i 3 faset motor

A

ata90

Guest
Ifølge figur 1, da vi ønsker at køre enfaset motor vi bruger friløb diode med på motoren. men ifølge figur 2, hvis vi ønsker at bruge 3-faset motor, er det nødvendigt at bruge FWD? hvis ja, hvor skal vi placere den? (Det er ikke muligt at placere den sammen 2 fase af motor)

Jeg tror for dit kredsløb du skal bruge snubber

<span style="color: grey;"><span style="font-size: 10px">---------- Indlæg tilføjes 07:57 ---------- Forrige post var kl 07:53 ----------</span></span>
til RC Snubber se denne webside: [SIZE = 1 ]---------- Indlæg tilføjes 08:01 ---------- Forrige post var på 07:57 ----------[/SIZE] [/color] http://www.newark.com/pdfs/techarticles/cornell/design.pdf

til RC Snubber se denne webside: [url = http://www.google.com/url?sa=t&sourc...O54XyQ&cad=rja] Besked om omdirigering [/url]
i dit foreslået hjemmeside , er der ingen skematisk diagram af nogen kredsløb. Hvordan skal jeg implementere snubber i mit design?

Hej. Dit kredsløb er ikke praktisk på grund af, at hvis din enkelt motor kredsløb være DC motor, ikke ac, og i din 3-faset kredsløb, du ønsker at bruge halvdelen bro topologi. i halve bro, bør du anvende en negativ spænding i kilden til dine nedenfor MOSFETs. (-VCC) til at lave en ac bølgeform. og du bør bruge eliminator filter i foregående af din motor. og god MOSFETs har en schotky diode parallelt med dræn at indkøbe krydset (intern) i, ​​er nok.

Hej, du skal vide, at vi ikke kan bruge gratis skalten diode, fordi hvis du ønsker at styre din motor du skal ændre polariteten af ​​hver enkelt fase således frit skalten diode er ikke nyttig. Jeg tror, ​​du skal designe R_C Snubber for dumping skader.
i dit foreslået hjemmeside, er der ingen skematisk diagram af nogen kredsløb. Hvordan skal jeg implementere snubber i mit design?
dette websted, blot koncept idé til design. hvis du vil have et godt design, du skal vide meget mere om din motor og MOSFET detaljer og frekvens.

@ Guldsmed: 1) en ting er vigtigt, er spænding mellem VCC og VSS, er det ikke vigtigt, hvor VSS er negativ, nul eller positiv, en ting vi skal overveje, er VCC> VSS. I min kreds topologi, er firkantet bølge varierede mellem VCC og nul. motor ikke har fælles knude (jeg mener midterste knude, der er forbundet til jord) har du nogensinde arbejdet med Brushless DC motorer? Disse motorer har samme topologi. 2) Hvad er eliminator filter?

Hey buddy Hej Din ud sat spænding (i 3-faset kredsløb) bør være alternative (AC) Mit gennemsnit er med + VCC og nul du kan ikke få en AC samt. men du kan flytte det (med kondensator) (efter forstærkning din firkantet bølge). bør du vide, at i halvbro konvertere Når vi vil ac ud lægger vi skal have + VCC og-VCC og + VCC og en kondensator, der er seriel med din belastning. enkelt levering kan arbejde, men sin bedre til at bruge dobbelte levere så omkring dit 2. spørgsmål. eliminator filter: du kender til en firkantet bølge har et bredt spektrum (min mener er harmoniske), for eksempel din motor er designet til 50HZ, men når du giver firkantbølge til din motor, mange frekvenser levere din motor ikke bare 50HZ. du skal vide, at I jævnstrømsmotorer ved lav beføjelser vi har ikke dette problem (fordi y har stor XL), men i AC motorer vi har brug for Eliminator filter.

Kære Goldsmith 1) om Eliminator filter, som jeg forstår dette filter bare holde angivne frekvens og eliminerer andre overtoner. så sit input er firkantet bølge form og dens output er sinusbølge form med faste tidsintervaller. Har jeg ret? 2) Se nedenfor shematic. mener du sådan noget? 3) Jeg så dit foretrukne shematic. alle dine transistorer er N-MOS. Jeg har set, at designere bruge tre P-MOS ovenfor, og 3 N-MOS under driver kredsløb. hvordan kan du retfærdiggøre, at Vgs er nok til at vende i 3 trasistors som er placeret over banen? (I disse transistorer kilde spænding er ikke konstant på grund af denne regel foretrækkes P-MOS)

Min ven Hej, du bør undgå at bruge P-MOS og n MOS i et kredsløb, fordi der på supplerende tilstand, hvis din levering bliver 200V, bør du få 215 volt som 1 og nul volt som 0. youe kan bruge supplerende MOSFETs, når du har niveau skifteren, eller når du har levering som 15 volt. men du kan se p MOS og NMOS på bøger, men de er ikke praktisk de er bare for at indføre en topologi!

Min ven Hej, du bør undgå at bruge P-MOS og n MOS i et kredsløb, fordi der på supplerende tilstand, hvis din levering bliver 200V, bør du få 215 volt som 1 og nul volt som 0. youe kan bruge supplerende MOSFETs, når du har niveau skifteren, eller når du har levering som 15 volt. men du kan se p MOS og NMOS på bøger, men de er ikke praktisk de er bare for at indføre en topologi!
I en Pmosfet / Nmosfet par du kan bruge en simpel spænding Shifter at drive P mosfet, men i en Nmodfer / Nmosfet pair skal du bruge bootstrapping eller en isoleret strømkilde til at drive den høje side switch. Den Pmosfet er lettere at køre som en høj side skifte, men i forhold til en Nmosfet det er dyrere og har højere modstand (RDS-on), som er årsagen til, at du normalt vil se alle Nmosfet chauffører Alex

se min nye vedhæftet fil venligst: ser på m2 situation. Hvis du ønsker at m2 kommer til at mætning tilstand, hvis du matche sin port til jorden, M2 går mætning. bt, hvis du matche sin port til +15 V til drejning af, vil du se, at m2 er på endnu! dens analyse er simpel! 15 V pr 200V er mere negative.thus bør du give 215 volt til gaten (forskellige mellem 200 og 215 = 15 dermed mosfet går ud. Du skal lære, at i alle skifte kredsløb bruge en type af switche. Bare p type eller bare n type! fordi deres karakteristika er som dem selv! i mit første kredsløb, kan du styre dine kontakter meget simpel med 0 volt og 15 volt!

kan du finde n MOSFETs med høj strøm og højspænding typer! i lave priser

<span style="color: grey;"><span style="font-size: 10px">---------- Indlæg tilføjes 16:05 ---------- Forrige post var på 16:03! - ---------</span></span>
kære ven! Deres idé om Eliminator filter (nummer et) er korrekt. Hvis du ønsker jeg kan give dig en præfekten skematisk at opnå dine mål.

<span style="color: grey;"><span style="font-size: 10px">---------- Indlæg tilføjes 16:07 ------- --- Forrige post var på 16:05 ----------</span></span>
Tak Alex for din guide!

Kære Goldsmith og Alex Tak for din pæne vejledning Nu kan du antage, kredsløb nedenfor: 1) Antag VCC = 15V, og vi har brug Vgs = 10V til at dreje på overarmen N-MOS. så (node1 - node2 = 10V). faktisk spænding på node 2 er ikke fast, og det kan have nogen spændinger. så hvordan vil du justere spændingen på node 1 for at have 10 V mellem node 1 og node 2!? 2) Er der nogen løsning med henblik på at erstatte jorden med-VSS? 3) Hvordan kan du beregne værdien af ​​C1, C2 og C3? hvis vi bruger dem, har vi stadig har firkantbølge form i Motor input? ikke disse kondensatorer begrænse strømmen af ​​Motor? (Motor er 3 ~ 10A) Kære guldsmed, jeg tror en perfekt skematisk kan skelne så godt. Thanks i avanceret

At give en Vgs af 10v Du kan enten give 10v fra en isoleret spændingskilde eller bruge en bootstrap kredsløb til generere en højere spænding og bruge det til at køre porten (eller en ekstern spænding pumpe til at generere spænding). I den isolerede forsyningen metode er det ligesom at have et batteri, formoder, at en 10v batteri, skal du tilslutte minus pol til mosfet kilden og den positive til gaten, i så fald porten vil altid have en Vsource +10 V spænding og Vgs vil være 10v bootstrap metode afgifter en kondensator til at forsyningsspændingen niveau, og så når den høje side mosfet tænder kondensator spændingen virker igen som et batteri til at levere til gaten kilden spænding + Vcap så den korrekte Vgs er gennemført. Dine kondensatorer er i serie med motoren (belastning), tror jeg ikke, at dette kan fungere ordentligt. En negativ forsyning kan formentlig bruges, men? ikke har gjort noget lignende, og jeg kan ikke se det punkt, også føreren af ​​den sænker side mosfet ville blive mere kompliceret Alex

@ Alex: Hvis Spørg nogle løsninger for at erstatte jorden med-VSS, er det fordi, at jeg har samlet levering. måske jeg skulle skifte controller del ca VCC / 2. Jeg ved bootstrap teknik, men jeg er ikke bekendt med isoleret spænding kilde. kan du tage et eksempel eller forlade nogle skematiske fra isolerede spænding kilde?

En isoleret strømforsyning er bare en strømforsyning, der er flydende og ikke deler de samme GND som resten af ​​banen, på denne måde henvisningen til denne kilde kan tilsluttes til den høje side mosfet kilde og faktisk lægges om, hvad der nogensinde spænding findes der, og det skaber de Vgs Hvad jeg beskriver, er sådan her Jeg har ikke brugt noget lignende, men det svarer til en transformer koblet gate driver focus.ti.com/lit/ml/slup169/slup169.pdf Alex

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back