Grov Variation Analyse

D

dhaval4987

Guest
Hej alle Hvis jeg bare ønsker at teste kredsløbet adfærd ved forskellige hjørner, bare en grov analyse-og ikke Monte Carlo, hvad og hvordan skal jeg ændre parametre? Jeg forstår, at SS betyder NMOS og PMOS både langsom og FF betyder både hurtige ... men er der nogen sammenhæng mellem mængden af ændring af femte af en med femte af de andre? Jeg mener, hvis jeg øger Vthn, derefter ved hvilket beløb skal jeg øge Vthp for SS? hvad med SF, FS og FF omvendt? Også, når jeg forsøger at ændre 2 eller flere parametre ad gangen, hvordan kan jeg vide, hvor min enhed falder i kurven? (Eksempel skiftende femte for både NMOS og PMOS, og derefter ændre Vdd og temperatur-hvordan finder jeg ud af hjørnet af drift-for eksempel er det hurtigere end FS eller langsommere end SF eller hurtigere end SF og gerne klog!?)

Eller lad mig omformulere spørgsmålet. Ud af Temperatur og Vdd og femte, som man dominerer? - Det ville hjælpe mig beslutte enheden mellemrum og derefter bygger på dominans, kan jeg gøre grove analyse i hvert enkelt tilfælde.

Har endnu et spørgsmål: Jeg har 3 analyse, hvor 1. Case-alle betingelser var typiske-typiske Vdd, Temp, femte og Leff. I anden, holdt jeg Temp 125c, Vdd faldt med 10%, femte steget med 10% og Leff uændret. og i 3. en, jeg holdt Temp 125c, Vdd faldt med 10%, femte steget med 10% og Leff steg med 10%. Teknisk set, hvis jeg øger Leff, så kredsløbet performance bremser endnu mere. Men overraskende nok, jeg fandt 2. Tilfælde langsommere end 3. Én. Kan ikke forstå hvorfor!? Kan nogen fortælle mig?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back