Grundlæggende analog signalbehandling spørgsmål

M

my8os

Guest
Jeg vil gerne udføre en tilføjelse af forskellen strømsignaler med henblik på at brødføde den resulterende forskellen aktuelle signal til et Gilbert-baserede multiplikator. Hvordan kan jeg udføre denne tilføjelse? Simpel KCL vil ikke arbejde på forskellen signaler, fordi den fælles indstilling skal annulleres. Tak for alle forslag.

Jeg kunne ikke fange, hvad du mente her. Men i tilfælde af fjernelse af common mode signalet, hvorfor vil du ikke bruge AC-kobling?

Er det ikke AC-kobling til spændingssignaler? Anyway, jeg taler om aktuelle tilstand kredsløb. Det viser sig, at hvis jeg kan holde den common mode aktuelle inden for acceptable grænser, vil jeg ikke brug for at slette den, selv om det ville være rart at kunne.

Jeg er ikke bekendt med aktuelle-mode kredsløb, men jeg synes, at der bør også være nogle måder for nuværende AC-kobling. AC-kobling er dybest set en high-pass filter. For eksempel parallel en modstand til jord, efterfulgt af en række fælles landbrugspolitik for at indlæse, kunne arbejde. DC nuværende vil gå til jorden gennem modstanden, mens AC vil passere gennem den fælles landbrugspolitik, hvis afskæringsfrekvens forsigtigt samles op. Korrigere mig, hvis jeg tager fejl.

Du kan konvertere fra forskellen strøm til spænding og derefter gøre kombinationen af de spændinger på den sædvanlige OP AMP måde. For at gøre forskellen nuværende konverteringen, skal du bruge traditionelle fire modstand-opamp kredsløb og ikke bruge de to modstande, der går til kilden af signalet. Brug kun ledninger. Den aktuelle spænding omregningsfaktor er da den samme værdi modstande, en fra udgang til vende input og en fra noninverting input til jorden. En anden rå metode er at sætte samme værdi modstande fra de to nuværende indgange til jorden. Dette vil producere to spændinger. Fra disse to spændinger gå gennem en differential forstærker. Så er der mulighed for at anvende differentierede indgange på mixeren direkte på de to modstande, der er beskrevet i det foregående afsnit. Hvis din mixer har nok common mode dynamikområde, vil den håndtere input-signalet korrekt.

Tak for dine ideer! Konvertering til spænding ville skabe ekstra overhead i mit kredsløb og sandsynligvis reducere min dynamikområde. Jeg ønsker at opretholde en aktuelle tilstand design, hvor jeg kunne. Jeg har fundet en reference, der viser en aktuel tilstand løsning, og jeg vil prøve det. Det er i 1995 en afhandling af Coggins 'A Hybrid Analog og Digital VLSI Neural Network for intrakardiel Morfologi Klassifikation'.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back