Grundlæggende SPI spørgsmål

S

saudrehman

Guest
Hvis en microcontroller kun behøver at tale til 1 SPI perifert, kan CS pin på at slave blive jordet
Men hvordan slaven ved, hvor kommandoerne start og stop, dvs hvordan slaven ved starten af Byte

G'day saudrehman,

SPI-protokollen har en mulighed data og ur linje.
Hvis du kun har en slave i bussen, og hold den cs lave du kun har brug for en data-og ur linje.

Den grundlæggende svar på dit spørgsmål er, når skibsføreren ikke sender data, vil ikke strobe uret linje og slave vil derfor ikke få fat i data ud af bussen.Så længe master sender fuldstændig comands slaven skulle bo i sync.

Det er faktisk lidt mere kompliceret end som så, med uret og datalinjer, der afholdes i forskellige lande mellem kommandoer afhængigt af SPI mode, men du bør ikke virkelig har brug for at vide om noget af det.

Darren J.

Hej,

Jeg vil gerne gøre en ting klart her: SPI ur er ikke et frit løb ur.Det vil blive clocket kun, når der er gyldige data.Så kan de begynde på den byte altid være taget med starten på uret.
Jeg håber, det tydeliggør det.

Hilsen,
Naren

Mange SPI anordninger behøver CS linje til at indlede deres skrive fra bufferen.

Jeg har arbejdet på en ordning, hvor jeg overvåge SPI Data kommunikation foregår mellem en SPI master og en slave, ved hjælp af dybest set en mikrocontroller med to SPI-porte (en for overvågning hver SI og SO).
Jeg har konfigureret både SPI havnene i min bestyrelse i slave-mode med det samme ur fase og polaritet, at kommunikationen skal overvåges forbinder SI og SO til SI's mit bord.
Men nogle gange får jeg ukorrekte oplysninger,
Er min ordning forkert?
Jeg donot tilslutte Slave og SO stifter af mit bord.
er de forpligtet til at være tilsluttet?

SPI flash-hukommelser bruger CS som kommando Strobesignalet.

saudrehman skrev:

Jeg har arbejdet på en ordning, hvor jeg overvåge SPI Data kommunikation foregår mellem en SPI master og en slave, ved hjælp af dybest set en mikrocontroller med to SPI-porte (en for overvågning hver SI og SO).

Jeg har konfigureret både SPI havnene i min bestyrelse i slave-mode med det samme ur fase og polaritet, at kommunikationen skal overvåges forbinder SI og SO til SI's mit bord.

Men nogle gange får jeg ukorrekte oplysninger,

Er min ordning forkert?

Jeg donot tilslutte Slave og SO stifter af mit bord.

er de forpligtet til at være tilsluttet?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back