Høj effekt konverter for 4 kvadrant kontrol (nye spørgsmål)

H

hsklkk

Guest
1) Hvordan kan man designe en høj effekt DC / DC konverter til VE godtagelse 4 kvadrant kontrol.
Input: 48 (4 celler) til 96V (8 celler)
Out: 200V
Strøm: 1kW til 4 KW (inital prøve er 1kW derefter løft til 4kW)
2) Også jeg bruge Power MOSFET eller IGBT er bedre i min konverter?
3) S / W freq er 100kHz er ok?
Min foreslåede design "Fase flyttet H-bro serie-resonanskredsløb konverter"
4) Dette kredsløb er ok?Titel: Høj effekt elektriske køretøjer magt konverter
a) Udvikle et højt nuværende DC-DC-konverter
b) Undersøgelse af teknikker til motordrevne belastning og batteri kilder
Kort Beskrivelse:
Den elektriske køretøjer kræver en effekt hårbalsam til spænding konvertering fra batteriet spænding til motoren drev.
For byen bil, den spænding på batteriet varierer fra 48V til 96V og motor spænding er over 200V.
Nogle andre design bruger 48V motor.
Motoren starter nuværende er stor, og den nominelle strøm er også højt som godt.
Den foreslåede konvertere er designet til specifikationen og kan acceptere 4 kvadrant kontrol.
En ikke-isolerede konverterens vil blive undersøgt.

Beklager, men du skal login for at se denne tilslutningskrav

Det
er en regel topology og kan helt sikkert arbejde på denne måde.Men det
er naturligvis en 2-kvadrant design.

ja, så tilføj transistor parallelt med DF1, 2,3,4, ok?

Ja, så du får 4Q kapaciteter.Det kan være tilrådeligt at opsplitte resonans kondensator mellem primær og sekundær at forhindre transformer saturation uden sofistikerede målinger og kontrol.

Du spurgte også om MOSFET eller IGBT?For Lavspændingsdirektivet side, MOSFET er klart at foretrække frem for deres lavere saturation spændinger på et hvilket som helst frekvens, med 100 kHz driftsfrekvens også højspændingsledninger bro bør MOSFET.
.

Jeg er ikke sikker på om betydningen af fase flyttet H-bro.Er det ensbetydende med en variabel Fasedrejningen?Jeg tror, at timingen er hovedsagelig bestemt af resonansfrekvens, nul nuværende kobling er kun muligt for fuld cykelserier.

Takket FVM,
1) Kan du fortælle mig nærmere oplysninger om, hvordan man kan opdele C?
2) 100kHz er bare min idé, ikke må, så alt tyder på for mit projekt om FRQ og IC brugt?
3) Ratevis flyttet betyder forbrugsfasen skift for at opnå den ønskede spænding plan i stedet for at ændre arbejdscyklus, da det er konstant FRQ,
har jeg ret?

Også, jeg opdateret min post (indsendt detaljer om mit projekt)

Opdeling af kondensator, ved hjælp af to kondensatorer af fordoblet kapacitans hver på primær og sekundær.Den resonansfrekvens er hovedsagelig fastsættes på grundlag af transformer lække induktans og det samlede (serie) kapacitans.

Jeg kan forestille mig fase flyttes bro kontrol, men det betyder at opgive ZCS princippet til min udtalelse.Generelt er serie-resonanskredsløb omdannere jeg ved er at give en fast spænding oversættelse (1:1 med lige viklinger) og er grundlæggende drives uden feedback kontrol.Kan du henvise til forskellige begreber?

Ja, tak et parti, jeg fik forvirret la
Jeg spurgte min Prof, han foreslog mig at bruge faseforskudt konverteren.Han sagde, både Fasedrejningen og resonanskredsløb konverterens er ok.
Hvis jeg bruger Fasedrejningen konverter, er det godt?
kan du foreslå IC navn MOSFET og Fasedrejningen kontrol IC og feedback kontrol ICLagt efter 11 minutter:Jeg ændre mit design kredsløb la, se venligst
Jeg foreslår at bruge:
Phase-Shift-konverter
S / W Freq: 100kHz
Component: Effekt MOSFET
Kan nogen lære mig, hvordan man kan designe bedømmelse af alle komponenter og foreslå IC til mit projekt

Nye spørgsmål,
som ICS skal jeg bruge til kraftværker MOSFET og controller og andre komponenter?

Der er forskellige IC for kørsel u kan gå med følgende link
http://focus.ti.com/paramsearch/docs/parametricsearch.tsp?family=analog&familyId=398&uiTemplateId=NODE_STRY_PGE_T&startIdx=11&endIdx=20 # rt

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back