høj for mode i hfss?

S

si_green

Guest
Jeg ved ikke undstand de høje-orden mode i hfss?
hvad der er høj for mode?
Jeg vil gerne spørge, hvornår skal vi conside effekten af høj orden tilstand.
af den måde, bør impedans waveport fastsættes?

Hilsen!

si_green,

Som et eksempel tage en rektangulær Waveguide.Det er kendt fra grundlæggende EM teori, at der er flere former for formering (uendelig at være helt nøjagtig).Modes betydning, hvordan områderne er fordelt i rummet.Når du starter fra meget lave frekvenser ingen måde vil udbrede.Som du går op kun en mode wil være formeringsmateriale (TE10), mens alle andre vil være cut-off.Som du øge hyppigheden yderligere efter den anden cut-off to transportformer kan forplante sig, den første plus de nye, som kan forplante sig kun, når kørsel frekvensen er over sit cut-off og så videre.HFSS spørger dig, om du ønsker at tage hensyn til kun den dominerende mode (laveste cut - off) eller mere end en tilstand, som kan forplante sig på en given frekvens.Normalt til antenne og microstrip baserede applikationer, som jeg bruger HFSS, mener jeg kun én tilstand.Måske ønsker du at bruge flere transportformer, hvis ansøgningen type kræver det.Kan vores andre venner kan kaste lys over dette.

Du behøver ikke at indstille impedans på en bølge havn.Du kan vælge at definere en integration linje med hensyn til hvilke HFSS beregner den spænding og strømstyrke til at bestemme havnen impedans ved hjælp af forholdet Z = V / I.Dette er optional.If du vil imidlertid normalisere nettet parametre til nogle reference impedans du kan bruge denne værdi.Hope this helps.

-svarun

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back