høj støj gulvet målt 12b ADC

B

bobo123

Guest
Hej,

Jeg er at teste et 12b rørledning ADC.Det har været designet til at have en termisk støj etagen nedenunder 72dB, men når jeg tester chip jeg ende med at få en støj gulvet ikke er bedre end 66dB (~ off af én bit).Histogrammet af støjen ser gaussisk og i hyppigheden ser næsten flad (med en lille tone hist og her).Nogen der har nogen forslag til, hvad der kunne være årsag til højere end forventet hvid støj gulvet?Meget, meget værdsat!

Kunne du en del navnet eller en del nummer ADC, så vi kan gennemgå ..

Kan støjende levering, dårlig routing, clock jitter .....
Hvad er din test kredsløb?

testen setup er stort set den ADC tilsluttet en logik analysator (TLA714), med batterier, der anvendes som strømforsyning.Jeg har kortsluttet input sammen og den fælles mode spænding at isolere støjen fra ADC fra de input buffer til chip (AD8138).Når jeg prøve at ADC på 1ks / s (den ADC er normeret til> 50 ms / s), jeg ser mange store toner i min støj etage (uden ADC input).Er det muligt, at FM-radio støj kan koblingen i min kreds, og som har en signifikant effekt?(BTW min PCB er et 4 lag FR4 bord).Tak!

hvor mange antal prøver du tage at beregne FFT?
for en 12 bit ADC, skal du tage 2 ^ 13 udvalgte mindst.

Tjek venligst om dine input ikke overskrider den ADC input fuld skala bedømmelse?Har du grundstødning problem i PCB design?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back