højeste RF frekvens?

M

m_pourfathi

Guest
Hvad er den højeste RF frekvens nogensinde er brugt i en enhed? var det bare eksperimentel eller det der bliver brugt? Det blev til kommunikation formål? Jeg mener den højeste radiofrekvensen i mikroovn område, ikke det synlige lys! tak

Tja, jeg ved med radarer, der arbejder i Ka-båndet (næsten 40GHz). Der er typen af RF rør kaldet Gyrotron som er i stand til at levere kontinuerlig magt over 1kW på frekvenser end 300GHz. Til lignende formål, der er også refleksiv triode. For halvlederkomponenter, er der MHEMTs stand til at arbejde på frekvenser end 200ghz. (Jeg kender ikke nogen anordning, som bruger dem på, at frekvenser, så det kan være, at de kun er eksperimentel enheder).

I dag er E-band radio links dukke til at netværke. De bruger op til 96 GHz. Dette er en reel kommerciel Sonder & Udstyr omkring os. I de papirer, jeg læste om 300GHz udstyr.

Meget interessant papir. Jeg vidste ikke, at skinke forsøger så høje frekvenser. Af den måde, historisk skinke opdaget nogle bands. For eksempel blev HF kommunikation først udviklet af skinke operatører tilbage i 20-bånd. Så militære fyrene tog det at bruge.

Ja, en fascinerende webside. En oscillator rør kaldes en "carcinotron"?? Sikke en fantastisk navn, hvis du har mørke sans for humor. Relaterede tidbit: Her er De Forenede Stater frekvenstildeling Chart. Det er meget farverige. Figuren stopper ved 300 GHz. Over dette punkt,. Navnet skifter fra RF til IR http://www.ntia.doc.gov/osmhome/allochrt.html

Jeg har arbejde på et radiometer, der stoppede lige kort på 200 GHz. Håndtering af bølgeledere var interessant. Det er ikke helt på 300 GHz citeret ovenfor. Jeg har også brugt megen tid med præcision måleværktøjer og flade plader til at få det hele linet op. Stråling mønstre blev foretaget på et kompakt interval. Beamwidths mindre end en grad fra en parabel 5 "i diameter giver én et nyt perspektiv.

I det første link meget interessant tabene langs meddelelsen vej "Atmos Tab: 10,6 dB / km" Jeg vil gerne vide, hvordan påvirker de atmosfæriske forhold på disse frekvenser

Den radiometer jeg nævnte ovenfor, har til formål at studere temperatur og vandindhold i atmosfæren i vejrudsigter. Formering tab / absdorption på forskellige frekvenser spiller en rolle i målingerne. Her er et øjebliksbillede af dette særlige instrument:

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back