højttaler støjreduktion?

A

ahgu

Guest
Hvad er måder at reducere støj på højttaleren? Jeg har hvid støj fra min højttaler fra otuput af codec, selv udsender nul. Mit setup: DAC ---> differentieret output -> 10X effektforstærker (brokoblet forbindelse). Fra nogle målinger, fandt jeg støjen fra DAC er højere end jorden, selvom det output 0. Også der er støj i den kreds, som bidrager med den taleren før 10X forstærkning. Jeg måle AC spændingen over nogle punkter. Jeg ved ikke, hvordan man kan måle støjen, måling AC spænding ved hjælp af en 6.5digit DMM er den eneste måde jeg kan tænke på. Regulator: 0.4mV DAC effekt ved 0: 0.8mV. Input til effektforstærkeren er min 0.4mv selvom DAC fjernes. Med disse kombination, hører jeg hvid støj fra højttaleren. Nu hvordan kan jeg fjerne den hvide støj? Dette synes en hård problem.

Har du et oscilloskop med en high-gain indgangskanal? Støjen bølgeform kan foreslå, hvad der er årsag til støjen.

Hej ahgu Måling af støj med et DMM er næsten inpossible. For en korrekt måling skal du bruge en oscilloskop. Efter min mening din støj kan genereres i DAC eller i forstærkeren. Er støjen der stadig, hvis du kort indgangen på din forstærker (DAC ikke tilsluttet)? -> Det kunne være, at en kondensator er støj-kilde Hvis forstærkeren selv genererer ingen støj, er det muligt, at DAC genererer det. Problemet er ofte, at DAC har et analogt og et digitalt forsyning. Er din analoge udbud (hvis du har begge) korrekt? Har du nok afkobling-C er nær DAC? Greets

nomally støj er højfrekvenssignal u kan elimninate at ved at bruge en form for lavpasfilteret afvise højfrekvent støj. det vil imrove tingene en smule. også det menneskelige øre ikke kan høre alle frekvenser, men ved hjælp af et filter vil reducere clearity lidt

Jeg er vant til forstærkere. Hvis der efter shotting forstærkerindgangen med eller uden den tilsluttede DAC støjen er der stadig, så prob kan være fra din jord linje. tjekke dine Gnd forbindelser godt. det kunne også skyldes ur pcb layout. Hvis jeg vidste flere detaljer om ur arbejde, jeg ville have vidst hvordan man kan hjælpe flere

Hej, Fuldt højre. One-point jordforbindelse bør anvendes, right?. Jeg stod den slags støj.

Du ønsker at kontrollere og se, om nogen hurtig stigetid kant er harmoniske ikke kobling til dine højttaler spor. Muligvis en stjerne jordforbindelse til main jordplan vil hjælpe. Behov for flere oplysninger. I sådanne tilfælde layout har meget at gøre med din støj ....

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back