H-Bridge

T

TrixMan

Guest
Hej!
Det drejer sig om stepper motorer .......

Jeg har en bipolar stepper motor (2 viklinger og 4 ledninger 2,6 Amp, 24V) og forsøger at kontrollere den ved hjælp af en H-bro (Mos transistorer) og l Processor.
Jeg har 2 spørgsmål.
1:
Hvorfor bruge N-MOS og P-MOS transistorer, hvorfor ikke kun N eller P??(Jeg har en skematisk med N og P).
2:
Min motor ønsker 2,6 ampere, og jeg er nødt til at bruge nuværende kontrol, jeg ved, hvordan man fornemmer volt over en modstand, men hvis jeg nead 2,6 A den modstand skal være normeret til jeg tror 10W, er der en anden måde at regulere den nuværende ?skifte?

Greatfull for nogle hjælpe.

Hej,
1 .- N kanal MOS er mere almindelige og mindre omkostningskrævende, og ikke svært at køre med 24V DC jernbane.
2 .- Du er nødt til at regulere nuværende ved at skifte.Ellers du afslutter med nogle eller anden form for audio-forstærker i stedet en motor kontrol.
Der er mange måder at forstand nuværende.Du kan bruge SENSEFets, eller prøv noget i retning af en IR2175
http://www.irf.com/product-info/datasheets/data/ir2175.pdf
Husk, at hvis du designe din egen nuværende forstand kredsløb ved hjælp af en modstand i serie med motoren afviklingen har du et stort fælles mode støj.
Venlig hilsen

jorgito wrote:

Hej,

1 .- N kanal MOS er mere almindelige og mindre omkostningskrævende, og ikke svært at køre med 24V DC jernbane.

2 .- Du er nødt til at regulere nuværende ved at skifte.
Ellers du afslutter med nogle eller anden form for audio-forstærker i stedet en motor kontrol.

Der er mange måder at forstand nuværende.
Du kan bruge SENSEFets, eller prøv noget i retning af en IR2175

http://www.irf.com/product-info/datasheets/data/ir2175.pdf

Husk, at hvis du designe din egen nuværende forstand kredsløb ved hjælp af en modstand i serie med motoren afviklingen har du et stort fælles mode støj.

Venlig hilsen

Hi aske,
Der er mange måder at skifte transistorer i en H-bro for at kontrollere strømmen.Jeg tror, de 3 mere almindeligt er Bipolar, unipolære og Phase Modulation.
I Bipolar du skifter diagonaler af broen alternativt forbindelsesstrækninger frem-eller tilbagespoling spænding til motoren vinding.Denne metode giver mere aktuel rundstyringssendere.
Unipolar skifte bruger en transistor ON og bælgsæd diagonalposten at graduere spænding til motoren vinding.Normalt skal du holde på den nedre TR i broen benet, fordi det er lettere at holde skifte den øvre TR i en hoejspaendingstransformator bro.
Fase graduering holder begge ben af broen skifte til 50% arbejdscyklus, men du ændre fase mellem dem for at anvende spænding med afviklingen.
Hvis du skifter begge ben i fase, du forbinder snoede til 0 volt eller jernbane spænding samtidig effektivt kortslutning afviklingen.Men hvis du kører begge ben 180 grader fra hinanden, du er Appling fuld spænding over afviklingen.
Prøv at søge apps noter fra Internationale ensretter.
Hope this helps

Hi TrixMan

Du kan måle dit nuværende direkte over kanalen i din N-FET.I 'til' staten, FET er næsten som en (meget lille) modstand.Så du behøver ingen yderligere modstand (støj, vibration, ...)

Farvel

Citat:

1:

Hvorfor bruge N-MOS og P-MOS transistorer, hvorfor ikke kun N eller P??
(Jeg har en skematisk med N og P).

"Hvorfor bruger N-MOS og P-MOS transistorer, hvorfor ikke kun N eller P?? (Jeg har en skematisk med N og P)."

Fordi PN (CMOS) konfiguration kan køre easyly.Men hvis du bruger dobbelt N MOS eller dobbelt P MOS,
har du brug for de ekstra spænding til kørsel øverste sider MOS.

"Min motordrevne ønsker 2,6 ampere, og jeg er nødt til at bruge nuværende kontrol, jeg ved, hvordan man fornemmer volt over en modstand, men hvis jeg nead 2,6 A den modstand skal være normeret til jeg tror 10W, er der en anden måde at regulere nuværende? skifte? "

Du kan mindske magt mistet mening modstand, hvis du bruger meget lille modstand for nuværende sensing.Hvis du har brug for højt signal spænding kan du tilføje en DC-forstærker for nuværende signaler.

Der er nogle standardmetode for nuværende sensing men Thats normalt dyrere.
Forexample DC nuværende transformere ...

Kig til www.allegromicro.com
Der er mange komponenter til at føre motorkøretøj skridt motor.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back