Halvleder nedbrydning

S

Singapura

Guest
Det forekommer mig, at som et udstyr aldre, det nuværende forbrug stiger. Dette kan skyldes karakteristika af halvleder findes i PCB-komponenter, der består af diskrete og integrerede kredsløb. Er der noget hvidt papir eller referencer, der beskæftiger sig med dette spørgsmål? Hvor kan jeg finde dem? Tak for at hjælpe.

Det er mere sandsynligt, at bypass og strømforsyningen filter kondensatorer har øget lækstrøm. Især hvis de er polariseret typer.

I elektronik, kan hver enhed angives med nogen af drift afhængig af hans driftstilstand, fremstillingsprocessen (Doping proces & Profile,), Device dimension osv. Med varme i Junction, vejkryds lag bliver større, og når røre ved nogen ende kontakt, det skal funktionsfejl. Enhver vigtig transistor / komponent fejl i enhver Chip resulterer i udstødning af livet af denne chip.

Halvledere undlader ofte groft høj levere strøm, men dette kommer ned til tilfælde. Aging virkninger er så tilbøjelige til at reducere den nuværende, som øge den. Stress effekter, det samme. Eneste producent lifetest data for den pågældende del vil give dig en indikation af nogen relevans. Jeg har set PMOS enheder at "gå ud" i sammenbrud og viser lavere lækage efter misbrug. Du kan ikke rigtig generalisere, nyttig. Tons mere info, end du ønsker, i IEEE pålidelighed fysik samfund publikationer, men det er alt lawyered op.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back