har brug for et kredsløb, der anvender 1 knap switch, der giver 2 input

I

inifinitrix

Guest
nogen hjælp mig jeg har brug for et kredsløb (måske med hjælp af logik gate IC), at kun bruge én knap som input og giver 2 input, hvordan man skelne to typer af input, den hurtige klik vs den lange depression, dvs, ved brug kun 1 knappen? nogen, u kan løse mit problem?

Z racji na kurczące się przychody, operatorzy telekomunikacyjni szukają nowych sposobów optymalizacji kosztów i wykorzystania potężnych wolumenów danych, które gromadzą na temat użytkowników swoich usług.

Read more...

dette kan gøres på uController ved hjælp af en forsinkelse løkke, således at næve klikke lader u inde i en løkke, at hvis afbrudt af endnu et klik gøre noget, og hvis de er opdelt ved udgangen af forsinkelse gøre noget andet [size = 2] [color = # 999999] Lagt efter 1 timer 37 minutter: [/color] [/size] selvfølgelig u kan gøre det ved hjælp af hardware, som ved hjælp af en to-vejs switch, der har en tre terminaler ene, forbundet til output og de to andre enten conected til en modstand, som igen tilsluttes til enten levering eller jorden, eller forbundet til det modsatte af den første terminal, dvs GND hvis udbuddet i T1-eller levering, hvis GND i T! hvor hvis o / p er forbundet til terminalen med Resistance + Supply "eller GND", så det giver logik High "eller lav", og hvis terminalen er forbundet til den anden terminal så giver det modsatte logik. undskyld for den dårlige beskrivelse, hvis u dont forstå, hvad jeg mente Jeg vil forsøge at knytte nogle sketch

Jeg bruger 1 Tryk på knappen (hurtigt klik og langt tryk) for at skifte mellem 2 mode.i nødt til at løse dette ved ikke at bruge mikrocontroller device.sound som en udfordring lige? er der nogen logik ic, at jeg kunne bruge?

Hej igen, bør den 2. ideen ved hjælp af to vejs switch gør det. En anden idé er at bruge trykknappen til at opkræve en hue. hvor spændingen af hætten. kontrollerer en bistabile kredsløb måske ved 555

Ikke at vide hvilke komponenter ville være ok, her er en simpel idé. Jeg antager, at +5 og -5 volt er tilgængelige. Jeg antager en 2 polet 2 muligt skifte, selv om jeg tror, du kan bruge en SPST med dioder. Tilføj to RC low-pass filtre, den ene med en tidskonstant på T1, at afgifter til +5 v når kontakten er trykket, og en med en tidskonstant på T1 x 3 (eller deromkring), at gebyrerne til-5V når kontakten er trykket . Når kontakten ikke er trykket, er filtrene jordet. Tilføj en logik IC med Schmidt trigger indgange og slut en til C1 og C2 med modstande. Tilslut den anden indgang til C1 og C2 med 2 andre modstande, der forbinder sit input til en anden port at invertere signalet. Når kontakten er trykket for kun T1 / 2 gang den første udgang skal gå aktivt kort tid efter den er udgivet. Når kontakten er trykket i længere tid end T1, skal den anden udgang går aktivt. Du bliver nødt til at justere alle de værdier og gøre nogle værste fald ingeniør calcs, men det skulle virke ok. Tegn ud bølgeformer at se, hvordan det virker. Dette virker som en masse besvær, men også en masse sjov. Jeg vil argumentere for 2 kontakter :)

Du kan bruge et ur kilde såsom en fritløbende 555 timer og en statsmaskine lavet af diskrete logik eller en PLD. Staten Maskinen skal gennemføre en tilstand diagram som vist i vedlagte billede. I staten diagrammet, giver P-knappen trykkes ind, P med overbar betyder knap ikke trykket ned. Stat Short er aktiv for en ur periode på påvisning af en "kort" tryk på en knap, og staten Long er aktiv for én ur periode på påvisning af en "lang" tryk på en knap. Jeg viser 8 fastslår, fordi dette kan let gennemføres med en 3-bit tilstand registrere, men du kan ændre den efter behov.

ok, jeg tror jeg vil bruge den ene med Schmitt trigger. Der er endnu et problem .. hvis der to trykknap-kontakt til to input .. en switch til at øge en værdi for output og en anden switch at mindske output-værdi for eksempel ved hjælp af 555 timer, hvis output er hastighed for motor, til en knap for at øge PWM signal (hastighed stigning) og en anden knap mindske PWM-signal (hastighed fald) et andet eksempel, hvis output er lysstyrken af LED, at én knap øge PWM signal (lysstyrke stigning) og en anden knap for at mindske PWM signal (lysstyrken fald) er der nogen forslag kredsløb? nogen geni i edaboard, der ønsker at hjælpe mig med at løse dette problem? oopps! glemte at fortælle, så prøv at løse dette ved ikke at bruge mikrocontroller-enhed =) thanx

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back