har brug for hjælp med hensyn til IR-sensor-modul

H

hiten09

Guest
Jeg ønskede at bygge et IR-sensor modul i 38KHz, for at im gøre senderen del gennem 555 IC og i receiver afsnit im ved hjælp af IR-modtager, dvs. TSOP1738. men jeg er forvirret med ledningsdiagram af sender Jeg er forvirret, hvorvidt ovenstående kredsløb er korrekt, eller jeg har fundet 2 3 mere, som er som følger .. [url = "I:. \ websider \ infrarød sender fra CMOS 555 - Robot Room.htm "] I: \ websider \ infrarød sender fra CMOS 555 - Robot Room.htm [/url]
Jeg er forvirret som kredsløbet er korrekt, hvis der nogen der har arbejderklassen kredsløbsdiagrammet bedes du sende det. Jeg har også wnted at kende omfanget af denne IR-modul, jeg mener, hvor meget langt fra hinanden vi kan holde de sender og modtager

Denne type transmitter er ikke velegnet med TSOP 1738, modtager ikke arbejder med løbende luftfartsselskab. Senderen skal sende korte udladninger af 38KHz luftfartsselskab. Egnet Data Format Kredsløbet af TSOP17 .. er udformet på den måde, at uventede output pulser på grund af støj eller forstyrrelser signaler undgås. En bandpassfilter, en integrator scenen og en automatisk få kontrol bruges til at undertrykke sådanne forstyrrelser. Det maerke mellem data signal og forstyrrelse signal er bærefrekvens, brast længde og duty cycle. Disse data-signalet skal fullfill følgende betingelse: • bærefrekvens bør ligge tæt på centrum hyppigheden af ​​bandpass (f.eks 38KHz). • Burst længde skal være 10 cykler / briste eller længere. • Efter hver burst, der er mellem 10 cykler og 70 cyklusser et hul tid på mindst 14 cykler er nødvendig. • For hvert burst der er længere end 1.8ms en tilsvarende kløft tid er nødvendig på et eller andet tidspunkt i datastrømmen. Denne forskel tid skal have mindst samme længde som den brast. • Op til 1400 korte byger i sekundet kan modtages løbende. http://www.engineersgarage.com/sites/default/files/TSOP1738.pdf http://www.edaboard.com/thread232028.html

ok mand, så hvad skal jeg gøre som jeg ønsker at gøre en IR-modul, som kan sende strålen op til 2 fødder og modtageren kunne acceptere det, har du nogen skematiske containg IR-sender og modtager begge som kan løse mit problem? eller noget link?

Det er til senderen. Den IRED (r) og modstand går på udgangen. En af de 555 er gør en 38 KHz firkantbølge. De andre 555 vender 38 kHz 555 til og fra på omkring 1 KHz at give de ønskede mønster. Du sagde, du var ved hjælp af TSOP1738 for modtageren. John

er det til at virke? har du prøvet det selv? og John, i receiver afsnit har jeg til at bruge tsop1738? samme circuitary som angivet i databladet for tsop1738?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back