hej alle, jeg ønsker at designe en mixer bruge to dioder, så jeg chouse ring hybire mixer, men jeg har nogle problemer ved udformningen af det. 1.first, hvordan kan jeg bestemme bredden af cirklen og radius. 2.what er den funktion af de to sektor
Hej Orkfire, Total ring længde skal være 1,5 * lambda. Hovedtanken er at give LO faseforskel 180 grader mellem dioder. Hvis det antages, Z0 = 50 Ohm, formoder ring spor impedans skal være 50 * sqrt (2) = 70,5 Ohm. Sektoren er en radial stub (base element i mikrobølgeovn teknik til ac blokering). Tag et kig på Stephens Maas "Microwave Blandere" bog, var der en kort forklaring af hybrid ring mixer.
I går jeg har brugt ADS til at emulerede it.i bruge 2.5GHz 14dbm som LO input og 2.4GHz 0dBm som RF input.and så er det kommet ud 4.9GHz-10dBm og uønskede 4.7GHz, 4.8GHz, kan 5.0GHz.I undre det være elimineret. tak
Nogle af de falske er mere end 30dB nedenfor fra den ønskede, så er ikke et stort problem, men du kan ikke bruge filtre til at fjerne dem, fordi de er for tæt fra den ønskede. Prøv at optimere LO og RF niveauer for at minimere disse falske, som faktisk er IM produkter. Prøv også at sætte en LPF efterfulgt af et par dB attenuator på LO havnen, at være sikker på dette er uden overtoner.
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.