har brug for Proteus eksempel forestiller 4 bit tegnsæt lcd

G

gameelgamal

Guest
Salam ...... Kunne nogen sende en Proteus ISIS exaple at simulere karakter LCD kun bruger 4 databus Im bekendt med AVR og 8051 controller tak nogen måde

hvis det med BASCOM8051 det godt hjælpe dig, eller du har brug for det ved ASM

Hej .... Virkelig, jeg dont have et problem i sammenknytning 4 bit LCD jeg successed i køreklar 4 bit LCD bruger 8051 og AVR mit problem, at jeg har undladt at simulere 4 bit LCD i [color = red] Proteus [/color], og jeg gjorde ikke finde nogen eksempel i sammenknytning karakter LCD med 4 bit Så hvad jeg behøver, er en Proteus fil, der simulerer 4 bit LCD med 8.051 (med [color = red] samling [/color]) og AVR (med [color = red] C [/ color ]) mange tak

Jeg kan sikkert hjælpe dig, hvis du kunne vedhæfte dit arbejdsprogram 8051 og AVR. Fastgør også den hex fil genereret af compileren, og diagram over din faktiske kredsløb. Jeg sender den erhvervsaktive eksempel, så snart du svar.

Ret sikker på theres en i prøver mappe i Proteus Demo installationen. Iain /

tid siden, da jeg lærte at arbejde med LCD-skærme, kunne Proteus LCD ikke SendMe status byte, med den travle flag ... så jeg brugte kode med forsinkelse i stedet for afstemningssteder den travle smule ... Jeg ved ikke, om Proteus lcd kan sende status byte nu ... men med en forsinket kode, virker det i 4 eller 8 bit interface ... måske du kan tjekke det ...

Proteus ikke sender den status byte med den travle flag. Når du angiver 4-bit mode du er helt klart stadig i 8-bit tilstand. Så vidt jeg er bekendt betyder det, at den travle læser, er ubestemt. Uanset om du skal læse to nipper (4-bit tilstand) eller en byte (8-bit tilstand) for at få status afhænger af, på hvilket tidspunkt i behandlingen af 4-bit tilstand kommandoen LCD er på, når du starter den læse status kommando. En sikker gennemførelse kunne være: - Send 4-bit mode kommando som en byte kommando. - En gang forsinkelse for at sikre, 4-bit mode kommandoen er blevet behandlet. - Send kommando / data som 2 x nippe skriver. - Læs status / optaget som 2 x nippe læser. - Etc.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back