Har du brug for hjælp mit design før fabrikere

H

Hr.! gale

Guest
Hai alle ..tak for ur tid til at læse min post ...= D

Jeg har allerede design min foldet patch antenne ved hjælp hfss V10.Mit design antenne dimension er 15mm X 15mm for Ultra Wide Band (UWB) ansøgning.Min båndbredde er 81,8%.Mit problem er jeg har brug for en person, der kan kontrollere mit design, om det er klar til at fabrikere eller har brug for nogle ændringer, da vi er nødt til at overveje andre antenne minimum karakteristisk før vi fabrikere det ...Jeg håber u kan hjælpe mig med at løse dette problem ..Jeg vil sende min HFSS fil til u hvis u vil hjælpe mig ....
thankkss ....

Hr.! gale

Hi Mr.Mad,
Jeg kan have et kig på dit design,
så send mig en pm med filen, så jeg kan tjekke det.Ser frem til at modtage det.

Hilsen,

I.

Hej hr.! Gale.Jeg tror, at dit design er meget god.Y-polarisering gevinst er på ca 3dB.Ikke så høj, men det afhænger af anvendelsen's krav.Anyway, man kan tænke på at bruge den i en række for at få højere directivities.Anyway, dette er en meget intertesting struktur, især for de imponerende stor båndbredde.Bare et spørgsmål.Du anvendes vakuum som dielektrisk for lokke feed.Er u sikker?Har du tjekke i dit stik datablad for at se, hvilke materialer er brugt?Du er at formode, at dielektriske til lokke er tabsfri og med en enhed relative Permittivitet ...Det tror jeg ikke.
Anyway, bortset fra dette, jeg tror, du kan forsøge at forbedre meshing at se, hvilke ændringer raffinering løsningen nøjagtighed.
Lad mig vide hvordan det går.

Ivan

Tak Ivan!

Jeg har allerede tage dine kommentarer ..Thanks very very much!
Kan forklare mig detaljer om cross polarizatiann og co polarisering for både E-fly og H-plan, og hvordan man får at grafen ved hjælp HFSS??
Hvis jeg ikke ændre noget for dette design, er dette design vil blive godkendt til at fremstille og kan vi kalde dette som en "antenne"?= D

Hr.! gale

Andenpiloten polarisering er den komponent, der har samme E-området retning som den nuværende retning.Generelt (bortset fra navnlig applikationer), er det den ønskede langt område komponent.Den tværfaglige pol er den del af det elektriske felt vektoren normale til det ønskede polarisering komponent, der normalt er uønsket forårsage det ansvarlige en reduktion af ønskede komponent magt.Copolarized E-komponent ligger på E-fly, mens de på tværs af E ligger på H-fly.
Der er masser af muligheder for at plot polarizations, mener jeg, mange repræsentation.U kan plot x, y og z komponent i E, directivity, vinde osv. eller Theta og phi komponent som godt.Vælg den korrekte værdi for φ (0 eller 90deg) og plot komponenterne.De vil forstå, hvilket er det rigtige ved at se på nuværende på din antenne.
Og ja, du kan kalde det »antenne«.Det er en antenne arbejder off-resonans, men altid en antenne.Denne off-resonans drift giver bredbånd adfærd (har et kig på Indgangsimpedans): den reelle del af Zin har en ca stagnerende tendens i løbet af de båndbredde og den imaginære del er tæt på nul.

Før fremstilling, du
gerne bedre simulere med et forbedret maske justeringsetiketter.Jeg tror, du er nødt til at se den nøjagtige karakteristisk for koaksialt stik (materialet) og påvirkninger af det misforhold mellem lokke foder og antenne.IE, hvis lokke er fyldt med teflon (epsR = 2,1) betænkningstiden koefficient vil sligthtly ændringen siden reference impedans (havn impedans) vil ændre sig.
Anyway, S11 bør ikke ændre sig dramatisk i din sag.

Farvel

I.

Ivan ...

Tak for den meget detaljeret forklaring ...Dens meget nyttigt ..Jeg bruger SMA stik som koaksialt stik til dette design ..Kan du fortælle mig, hvor stor en del jeg har brug for at ændre værdien, er ikke permitivity og dielektriske tab Tangenten kun??og hvad er værdien for SMA-stik, da jeg ikke kan finde datablad for at ...Jeg er også brug for dig bidrage til at forklare mig om grafen for polarisering (hvordan kender bedre antenne fra denne figur) og også den stråling mønster for gevinst samlede ..Her tillægger jeg alle mine resultat grafen i billedet.Thanks a lot Ivan!virkelig sætte pris på det ...

Ved at vide, hvordan man kan forbedre min design fra polarisering og stråling mønster, vil det give mig korrekt retningslinje for at få bedre antenne.Før dette, min design kun fokusere på Retur Tab graf og ignorere alle andre grafen.thankss igen for villige hjælpe mig ..

Hr.! gale
Beklager, men du skal login for at se denne tilslutningskrav

Hr. mad,
Jeg undskylder for det sene svar, men jeg var temmelig travlt i denne weekend, alligevel kan jeg besvare dit sidste spørgsmål nu.Hvad angår lokke, finde nogen 50ohm SMA forbin.datablad og få information om pin radius og dielectruc radius.Teflon er almindeligt anvendt som dielektrikum.Hele parametre bør give dig en 50ohm havn impedans.
Om vinde, plot tot vinde i begge phi = 0 og phi = 90 ° fly.I dit tilfælde vil du se et maksimum på normal retning i blot én af dem.Så,
det er Deres gevinst (I guess du vil have din rad mønster for at have en maksimal langs den normale, såkaldte broadside retning).Derefter skal finde ud af, hvilken komponent giver et stort bidrag til at vinde på dette plan for at forstå polarisering.Plot Ex og Ey for, at værdien af phi.Hvis en komponent har en max værdi for Theta = 0 betydeligt højere end de øvrige (i dB), kan du gætte din antenne er lineært polariseret langs denne retning.Hvis begge de komponenter, give et væsentligt bidrag i amplitude, at det er tilfældet i en cirkulær eller elliptisk polarisation (se på den relative fase at forstå som en).Det
er ikke svært.Jeg tror, det
er alt.Du har nok data til at analysere resultaterne.Anyway,
så prøv en simulering med en forbedret maske justeringsetiketter, ud over de ændringer af lokke til en bedre validering.
Farvel.

I.

Ivan ..

Sorry for den meget sene post ...Jeg meget travlt ...
Kan du se på mit resultat, at jeg tillægger før ...
For graph GainL3X, ikke er uacceptabelt siden phi = 0deg er over 0 ...
Fordi nogen siger, at grafen er forkert, fordi gainL3X skal altid under 0 ..
Giv mig den kommentar ..Thanks a lot

! gale

Hvis u vil gai3lx at være mindre end 0 om phi = 0, I guess, ur antenne skal y-polariseret og direktivet for phi = 0.Hvis det
er sandt, at problemet kan skyldes en lille kryds-pol komponent, men jeg synes fra graps, gain3lx er> 0 i regionen stråle ouside maksimum for den ønskede polarisering (y).Ikke så dårligt, så ...

Farvel

hvordan plot Ex og Ey????Nå, bare gå til resultater og plot rex og rey på det ønskede fly.Jeg har allerede tjekke grafen, og jeg forstår det ...
izzit ok at have off-resonans antenne for UWB ansøgning???Really, u arbejder ud for den vigtigste resonans, den ene som giver den højeste stråling modstand, så den højeste effektivitet.Alligevel u altid arbejder på en resonans som normalt kaldes anden resonans: det er en anden frekvens, hvor den kapacitive og induktive dele af reaktiv energi lige, så den fremtræder som resonator.Bare den reelle del, som er strålevægtningsfaktoren resistens er lavere i forhold til de vigtigste resonans.Dette er typisk for at have en bredbåndsforbindelse problem, da en stagnerende tendens i Zinput er påkrævet.Hvis du vil se den centrale hyppigheden af ur båndbredde er en resonans Også plot S11 på Smith Chart: u vil se to cirkler: midtpunktet af hver svarer til resonanser.I sagen u kunne se et par af cirkler.

Om maske, sandsynligvis ur simulation allerede nået converegence, så en maske forbedring viser ingen tydelige tegn refiniments i resultaterne.Det
er ikke dårligt.Anyway, en anden måde at forbedre mesh, i stedet for at sætte den manuelt, er at have mere adaptive passerer (mere end 6 i standard), har en nedre grænse for converegence og foretag procent justeringsetiketter per pass højere end 30% af dafault.

Farvel

I.

Når jeg ændre lokke fra vakuum til andet materiale, som er hovedparten ledningsevne er ikke lig med nul ...denne besked vises ..

[ERROR] Port justeringsetiketter, proces abc3d: Der er ingen grænser for at definere "P1" korrekt.Dette kan skyldes forkert materiale definitioner for de objekter, der udgør havnen overflade.Kontroller materialet opgaver og egenskaber.(1:38 AM marts 03, 2008)
[ERROR] Simulation afsluttet med udførelsen fejl på serveren: Local Machine.(1:38 AM marts 03, 2008)

kan du forklare hvorfor??

Her er beskrivelsen om bindeledsadministratoren, at jeg vil blive brugt ...
* Jack, SMA PANEL
* Connector type: SMA Panel socket
* Impedans: 50R
* Materiale, kontakt: Messing eller Beryllium Kobber
* Plating, contact: Gold
* Opsigelse metode: Loddemetal spill
* Mounting type: Panel
* Godkendelse organer: BS9210 N0006, MIL-C-39012
* Godkendelse kategori: BS9210, MIL-C-39012
* Materiale: Rustfrit stål
* Plating: Guld
* Temp, op.max: 155 ° C
* Temp, op.min: -55 ° C
* Voltage rating, AC: 500V
* Spænding, arbejde: 500V
* Centre, fastsættelsesdagen: 12.2mm
* Coaxial Connector Type: SMA
* Diameter, fastsættelse hole: 2.6mm
* Diameter, panel cut-out: 6.5mm
* Hyppighed, drift max: 18GHz
* VSWR: 1.07
* Voltage rating, DC: 500V
* Spænding, bevis: 1500V

når jeg ændre lokke radius fra 1,2 til 2,5 ...tilbagevenden tab grafen ændrer sig dramatisk ...fra tidligere højtstående erfaringer, lokke ændrer ikke meget for tilbagesendelsesprocedurer tab grafen ..kan du forklare det ...er ikke nogen standard til tegning lokke for HFSS da mange tutorial, jeg kan se ved hjælp af vakuum som materiale til lokke ...

Mange tak!....

Jeg spørger dig: hvor HFSS version er u bruger?
Radius ændre TEM Z impedans naturligvis, lad materialet det samme.Men skiftende materiale man vil kompensere for en radius variation giver impedans angivet i databladet.
Igen: efter den fil, og jeg vil have en prøve på at løse problemet.Jeg kan ikke garantere et øjeblikkeligt svar årsag er jeg meget travlt med arbejde, men jeg tror jeg vil kunne gøre det ved søndag.

I.

Ivan ...

Mange tak ..Jeg bruger Ansoft HFSS version 10.0 ..Jeg vil sende filen via PM ..Tak igen for din hjælp til ...

Hr.! gale

Have en prøve at bruge denne ens radius og isolering:
http://www.amphenolrf.com/products/sma.asp?N=0&sid=47CDE2804310617F &

Find isolering:
TFE fluorcarbon pr ASTM D1457 (find karakteristika i netto)

Det er rart disscussion.beklager, at jeg er nødt til at bemærke det.

Ivan ..

I'm usign dette stik lige nu ..
http://my.farnell.com/jsp/Connectors/RF/Coaxial/TYCO ELECTRONICS / MA-COM/2052-1300-00/displayProduct.jsp? sku = 299753 & _requestid = 421404Fra nu, jeg bruger denne værdi for mit design

Lokke pin,

radius = 0,5
mmmateriale = kobber

Lokke,

radius = 2,0
materiale = vakuum

skal du korrigere mig, hvis nogen fejl, jeg tror, at lokke materiale bør ikke vakuum som du nævner, før ...kan u check til mig fra ovennævnte websted, og de tekniske info at jeg lægger her for at rette min lokke problem ..

thankss en masse ..
Beklager, men du skal login for at se denne tilslutningskrav

Hr. Mad,
Jeg apologizer årsag kunne jeg ikke køre, og fastsætter sim.Jeg er meget meget travlt, jeg
har en vigtig deadline for at mødes, bortset fra akademiske arbejde.Er u sikker på, at materiale af lokke luncher er vakuum?Don't think so.Måske er der nogle kinda skum???Anyway, en anden måde at være sikker på er at simulere lokke alene, blot for at tjekke dens karakteristiske impedans.Hvis' ll være i stand til at få et par minutter til at gøre noget ved ur-model,
vil jeg straks lade u know.

I.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back