Har du brug for hjælp på AVR eller PIC.

K

khongai

Guest
Hvor kan jeg finde somthing gerne Paumon kilde (for 8051) for AVR eller PIC 9 (kode og skematisk).Jeg er newbie til dette MC.

Tak og venlig hilsen.

Hvis jeg husker korrekt, Paulmon stuff var en monitor program, du kompileret ind i din 8051-koden.Dette gjorde brug af et 8051, der gjorde det muligt at kode til én gang.

For AVR, den bedste måde at gøre dette på er med et hardware interface.AVR understøtter både JTAG debug og DebugWire afhængigt af enheden.Dette sammen med AVR Studio giver dig mulighed for at fejlsøge på hardware i realtid uden at ændre din kildekode.AVR har en fremme lige nu.De er pakkesalg deres AVR Dragon bord med en udvikling bord for $ 50.Jeg tror Digikey er en af de distributører.
Jeg har ikke benyttet sig af den PIC er flere år, så jeg ikke har opdateret viden.Men jeg vil formode, at de tilbyder noget lignende.

Hvad angår PIC ikke alle enheder kan debugged på hardware lavel.

For dem, der kan være (se deres hjemmeside til at vide, hvilke ansvarlige støtte hardware debugging), kan man bruge billigere ICD2 klon fra olimex til enkelt trin deres kode programmeret i Deres mål via MPLAB IDE i din pc.Du behøver ikke at installere nogen debug koden manuelt på dit mål.MPLAB styrer alting selv, bare vælge ICD2 som din debugger i MPLAB IDE.Lagt efter 5 minutter:En ting mere, Proteus fra Labcenter støtter kilde niveau debugging af mange kontrollører, som:

8051 gennem Keil's IDE, Fredsimplementeringsrådets gennem MPLAB IDE, AVR gennem Proteus IDE.

Hvis dit design ikke er så komplekse
og kræver for meget PC processorkraft, så du nemt kan simulere dit design (Digital Analog co-simulering) om Proteus.

Men jeg mener, jeg kan bygge det for at teste nogle kredsløb ved mig selv.
Tak og venlig hilsen.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back