Har du brug for hjælp til at finde en egnet ADC for lineære displancement

M

manojvalan

Guest
Hej ven, I en af ​​mit projekt vil jeg gerne til at beregne en lineær bevægelse af en aksel, der kan bevæge sig op til 25mm. Jeg vælger en potentiometrisk baserede sensor, og at sensor output kan variere op til 0-10v.Also jeg nødt til at vise forskydningen nøjagtighed skal være <0,1%. Derfor er jeg brug for en præcision ADC.Please lad mig vide, hvad alle den faktor jeg nødt til at passe, mens vælge en ADC. Regards, Manoj

Hvad er den prøvetagning hastighed, du har brug for.? Hvad er den opløsning der behov for? Du vil også bruge en Input Conditioning sektion for at konvertere 10V til 5V, men det er let nok. Hvis jeg var dig ville jeg gå efter en Delta Sigma ADC med en ENOB på ca 20b. Også overveje LTC2400. Det har en fantastisk larm figure.Hope dette var hjælpsom: D [size = 2] [color = # 999999] Lagt efter 1. minutter: [/color] [/size] Også Delta Sigma Converter har en meget god linearitet på grund af deres arkitektur. 0,1% let kan nås når det bruges med en rimelig god Vref

Hej Mahesh, Ja LTC2400 synes at good.I har et spørgsmål, hvordan beregner jeg samplingfrekvens på min ansøgning, som sensor output er DC. Jeg tænker at læse sensor for hver sekund og gør displayet. Regards Manoj

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back